Diferencies ente revisiones de «Güesu»

Contenido eliminado Contenido añadido
m iguo testu: '#\b(in|In)?(C|c)orrect(u|os|a|es)\b#u' => '$1$2orreut$3'
m Correiciones
Llinia 146:
# ''Desenvolvimientu del modelu cartilaxinosu'': Nel sitiu onde se va formar el güesu, les célules mesenquimatosas arrexuntar según la forma que va tener el futuru güesu. Diches célules estremar en condroblastos, que producen una matriz cartilaxinosa, de tal suerte que'l modelu componer de cartílagu hialino. Amás desenvuélvese una membrana llamada pericondrio, alredor del modelu cartilaxinosu.
# ''Crecedera del modelu cartilaxinosu'': Cuando los condroblastos queden allugaos nes capes fondes de la matriz cartilaxinosa, llámase-yos condrocitos. El modelu cartilaxinosu crez en sentíu llonxitudinal por división celular continua de los condrocitos, acompañada de secreción adicional de matriz cartilaxinosa. esti procesu xenera un aumentu de llargor que se llama crecedera intersticial (esto ye, dende dientro). En contraste, la medría na grosez del cartílagu débese principalmente a la adición de matriz na periferia del modelu por nuevos condroblastos, que evolucionen a partir del pericondrio. A esti tipu de desenvolvimientu per depósitu de matriz sobre la superficie cartilaxinosa llámase-y desenvolvimientu por aposición. Al siguir la crecedera del modelu cartilaxinosu, se hipertrofian los condrocitos de la so rexón central, probablemente en virtú de qu'atropen glucóxenu pa la producción de ATP y de que sinteticen enzimes que catalizarán les reaiciones químiques. Dalgunes de les célules hipertrófiques esploten y lliberen el so conteníu, lo que modifica'l pH de la matriz, esti cambéu activa la calcificación. Otros condrocitos del cartílagu en calcificación muerren porque la matriz yá nun espubliza los nutrientes con rapidez abonda. Al asoceder esto, fórmense llagunes que tarde o aína se funden pa formar cuévanos pequeños.
# ''Desenvolvimientu del centru de osificación primariu'': Una arteria nutricia enfusa nel pericondrio y nel modelu cartilaxinosu en calcificación al traviés d'un furacu nutriciu na rexón central del modelu cartilaxinosu, los cual aguiya que les célules osteógenas del pericondro estremar en osteoblastos. Estes célules secretan, sol pericondrio, una llámina delgada de fusu compactu, llamada collar de matriz ósea. cuando'l pericondrio empieza a formar texíu óseo, conózse-y como periostiu. cerca del centru del modelu crecen capilares periósticos nel cartílagu calcificado en desintegración. El conxuntu d'estos vasos y los sos correspondientes osteoblastos, osteoclastos y célules del migollu óseu colorada recibe'l nome de biltu perióstico o yema perióstica. al crecer nel modelu cartilaxinosu, los capilares inducen la crecedera d'un centru de osificación primariu, rexón en que'l texíu óseo sustitúi la mayor parte del cartílagu. Depués los osteoblastos empiecen a depositar matriz ósea sobre les borrafesresiduos del cartílagu calcificado, colo que se formen les trabéculas del güesu esponxosu. A midida que el centru de osificación allargar escontra los estremos del güesu, los osteoclastos destrúin les trabéculas acabante formar. D'esta miente fórmase la cavida medular, nel centru del modelu, que enllénase dempués con migollu óseu colorada. La osificación primaria principia na superficie esterior del güesu y avanza escontra l'interior.
# ''Desenvolvimientu de los centros de osificación secundarios'': La diáfisis, que de primeres yera una masa sólido de cartílagu hialino, ye reeplazada por güesu compactu, que'l so centru contién el cuévanu llenu de migollu óseu colorada. Cuando los vasos sanguíneos enfusen la epífisis, fórmense los centros de osificación secundarios, polo regular escontra'l momentu de la nacencia. La formación de güesu ye similar a la que tien llugar nos centros de osificación primarios; sicasí, estremar en que'l texíu esponxoso permanez nel interior de la epífisis (nun se forma'l cuévanu medular). La osificación secundaria empecipiar nel centru de la epífisis y prosigue escontra l'esterior, en direición a la superficie esterna del güesu.
# ''Formación del cartílagu articular y de la placa epifisiaria'': El cartílagu hialino que cubre les epífisis convertir en cartílagu articular. mientres la niñez y l'adolescencia caltién cartílagu hialino ente la diáfisis y les epífisis, que conozse como placa epifisiaria y ye la que dexa la crecedera llonxitudinal de los güesos llargos.