Diferencies ente revisiones de «Xardinería»

Contenido eliminado Contenido añadido
m Correiciones
m Correiciones
Llinia 35:
El verde, más que'l xardín, ye un puntu importante na planificación urbana, cuidao que establez el derechu a la esistencia de la naturaleza montesa, primero que la naturaleza dominante. Pa dalgunos, el derechu a aceptar nos xardinos toa clase d'especies, inclusive les nocives o alérxiques, representa un derechu d'espresión.
 
== El tratamientu de leslos residuos ==
En dellos ecu-construcciones, que xeneren por sigo mesmes l'agua y les sos residuos, les cubiertes vexetales fueron creaes. Esti principiu ye lo más próximo al d'una máquina viviente, que fuelga sobre:
* La reproducción de residuos (abonu o agües residuales).
Llinia 45:
Na mayor parte del mundu esti tipu de xardinos ye corriente, a pesar de la esistencia de riesgos sanitarios, yá que nun s'utilicen les teunoloxíes y métodos modernos.
 
En China, por casu, el llabradores ponen los sos aseos nel esterior, nes carreteres, pa favorecer el so usu per parte de los turistes y abastecese de materies orgániques. Con esti métodu llógrense caloríes, agua y minerales, pero topeta coles considerancies estétiques y sanitaries de la mayor parte de los occidentales que nun aceptaríen l'usu de leslos residuos humanes nos sos xardinos o l'alimentación de los animales. Establezse, d'esta miente, el conflictu ente la xardinería por razones personales o estétiques y razones práutiques de producción d'alimentos.
 
La [[paré de cultivu]] ye una variación pocu habitual d'una máquina viviente y convertío nun xardín vertical; l'agua esnidia por una superficie sobre la cual desenvuélvese'l mofu y otres plantes, dellos inseutos y bacteries, a la fin de la paré forma un charcu que vuelve a reinyectarse xubiendo pola paré. Esti tipu de xardín ye perfectu pal interior de les habitaciones, ayuda a amenorgar el estrés de la vida nes zones urbanes o sirve p'aumentar el conteníu n'osíxenu na atmósfera reciclada. Otros xardinos d'interior formen parte de los sistemes de calefacción o d'aire acondicionáu. La paré de cultivu o paré viva forma parte de lo que se denomina xardinería urbana.