Diferencies ente revisiones de «Xeografía d'Uzbequistán»

Contenido eliminado Contenido añadido
m Correiciones
m Correiciones
Llinia 67:
Nos centros urbanos, les fábriques y les emisiones de [[dióxidu de carbonu]] de los vehículos son un peligru creciente pa la calidá del aire. Menos de la metá de les [[chimenea|chimenees]] de les fábriques tán forníes con filtros, y nenguna puede penerar les emisiones de gases, y, lo que ye más importante, un gran porcentaxe de los actuales filtros son defectuoses o tán estropiaos.
 
Los datos sobre la calidá del aire en [[Taxkent]], [[Ferganá]] y [[Olmaliq]] amuesen que los trés tán percima de los niveles encamentaos d'[[óxidu nitrosu]] y [[aerosol]]es. Hai altos niveles de [[plomu]], [[níquel]], [[cinc]], [[cobre]], [[Mercuriu (elementu)|mercuriu]] y [[manganesu]] na atmósfera uzbeca, principalmente por cuenta de la combustión de [[combustibles fósiles]], a leslos residuos, y al procesu de la metalurxa. Los niveles son particularmente alzaes en [[provincia de Taxkent]] y na rexón meridional, cerca de la planta metalúrxica d'Olmalia.
 
A mediaos de los años 1990, la producción industrial na República d'Uzbequistán, que s'envalora n'aprosimao'l 60% de la industria en tolos países d'Asia Central, con esceición de Kazakstán tamién foi responsable de 60% de toles emisiones de sustances nocives na rexón a l'atmósfera.