Diferencies ente revisiones de «Persia»

Contenido eliminado Contenido añadido
m Estilu habitual na nuesa wiki
m preferencies llingüístiques: locales => llocales
Llinia 44:
 
=== La política persa de tolerancia, y la so bienvenida como llibertadores ===
A midida que los perses diben incorporando al so imperiu nueves zones, amosaben polítiques bien tolerantes. Los gobiernos localesllocales cuntaben con miembros de les élites localesllocales, los impuestos xeneralmente yeren menores, los perses teníen una gran tolerancia relixosa, ya inclusive lliberaron a munchos pueblos sometíos, como por casu los hebreos que se topaben deportaos en Babilonia. En munches zones onde antes taben en [[anarquía]], los perses tamién fueron bienveníos como los restauradores de les lleis. Les zones que se caracterizaron pol sofitu a los perses fueron sobremanera Palestina, una y bones los hebreos taben felices de cuntar con un gobiernu que respetara y sofitara la so relixón, y tamién la zona de Siria, especialmente les ciudaes fenicies, qu'amás de ser respetaes polos perses, estos apurriéron-yos nuevu mercaos per tierra y sofitaron el so desenvolvimientu naval. Tamién les zones d'Asia Central amosáronse adictes al gobierno persa yá que cuando l'imperiu se desmoronó eses zones siguieron la resistencia contra [[Alexandru Magnu]] per dellos años.
 
=== Carauterístiques de l'alministración persa ===
Llinia 53:
El gobiernu persa traxo munches novedaes en materia político y económica pa la dómina; ente ellos:
 
* Tolerancia relixosa y de los costumes localesllocales.
* Caltenimientu d'estructures alministratives localesllocales.
* División del territoriu en Satrapíes que yeren auditadas tolos años siendo castigáu'l [[Sátrapa]] si la población nun taba contenta cola so xestión.
* Sustraición impositivu del comerciu y baxa xeneral de tolos impuestos.
Llinia 85:
De la mesma forma que na agricultura y el comerciu, l'Imperiu persa xugó un rol preponderante nel desenvolvimientu material de la so civilización. Esistía'l conceutu d'arte imperial, situación qu'implicaba que les manifestaciones artístiques teníen de reflexar les creencies ya intereses de les autoridaes imperiales y crearon la tintura
 
L'arte imperial persa carauterizar por ser un amiestu de les diverses manifestaciones culturales que teníen los habitantes del territoriu que s'esplega a los pies de los Montes Zagros. Nel arte imperial taben representaes les creencies y tradiciones localesllocales de los pueblos sometíos al dominiu persa; sicasí, toles obres imperiales coincidíen n'amosar una cosmovisión de la vida según les indicaciones del imperiu.
 
Debíu al calter espansivu qu'adquirió Persia cola xubida al tronu de Ciro II y los sos socesores, la cosmovisión persa taba compuesta, amás, por elementos provenientes d'Exiptu, Babilonia, Grecia y el restu de les sos conquistes territoriales.
Llinia 93:
Persépolis allugar na zona central del territoriu persa y nella taba allugáu'l centru neurálxicu del emperador y, amás, la ciudá taba protexida por una enorme fortaleza.
 
Como conclusión podemos amestar qu'unu de los mayores llogros del imperiu llevantáu por Ciro II foi la so capacidá pa caltener cohesionados a una gran variedá d'etnies qu'habitaben Persia, por aciu la inclusión de les tradiciones localesllocales na cultura imperial. Esti elementu foi'l principal factor de la unidá imperial y dexó a los perses desenvolver el poderíu abondu pa espandir descomanadamente les fronteres del so territoriu.
 
=== La relixón persa ===