Diferencies ente revisiones de «Comerciu»

Contenido eliminado Contenido añadido
mSin resumen de edición
m iguo testu: Anglu-* => Anglo-*
Llinia 102:
El mercantilismu ye la teoría económica que considera que la riqueza d'un país básase namái colos suministros d'[[oru]] y [[plata]]. D'equí derívase que se tienen que potenciar les esportaciones ente que se tienen que gravar fuertemente con aranceles les importaciones. Esta teoría caló intensamente nos estaos europeos nos sieglos [[Sieglu XVII|XVII]] y [[Sieglu XVIII|XVIII]], y ye unu de los principales motivos que favorecieron el [[colonialismu]]. Los países teníen que ser lo más independientes posibles col fin de nun importar enforma recursos d'otros países. Por esti motivu los países europeos crearon una trupa rede de colonies que suministraben a la [[madre patria|metrópoli]] toos aquellos bienes necesarios.
 
La idea de que la [[riqueza]] mundial yera fixa y que l'únicu mediu pa consiguir más riqueza yera absorbiendo otru país, motivó les grandes guerres europees de los sieglos XVII y XVIII, como por casu toles guerres AngluAnglo-Holandeses.{{Cita riquida}}
 
Gracies a les teoríes económiques d'[[Adam Smith]] y la [[lliberalismu económicu|teoría económica lliberal]], foise dexando de llau'l mercantilismu. D'esta manera, empezar en concebir idees como que los dos partes d'una transaición comercial pueden salir beneficiaes, una y bones los bienes intercambiaos son más pervalibles pa los nuevos propietarios, o que l'oru ye a cencielles un mineral mariellu y que ye pervalible porque hai pocu.