Diferencies ente revisiones de «Visigodos»

Contenido eliminado Contenido añadido
m +ref
m dixebra de "Godos"
Llinia 2:
[[imaxe:Gutthiuda.jpg|thumb|350px|Gutthiuda, el territoriu de la confederación tervinxa del Danubiu nel [[sieglu IV]].]]
 
Los [[Visigodos]]<ref>{{DALLA|visigodu, -a, -o|49858}}</ref> foron la rama occidental de les tribus nómades de [[pueblos xermánicos]] que recibieron colectivamente'l nome de [[pueblu godu|godos]]<ref>Waldman, Carl; Mason, Catherine (2006). ''Encyclopedia of European Peoples. New York: Facts on File'', p. 843. ISBN 978-0816049646</ref>. Estes tribus formáronse y espardiéronse per [[Europa]] y el norte d'[[África]] a partir de los caberos momentos d'esistencia del [[Imperiu romanu]], na [[Antigüedá tardía]]. Considerase que los visigodos surdieron a partir de grupos godos anteriores (posiblemente los [[tervinxos]]) qu'invadieran l'Imperiu romanu a partir de [[376]] y derrotaran a los romanos na [[batalla d'Adrianópolis]] en [[378]]<ref>Heather, Peter, ''The Goths'', pp=52–57, 300–301. Oxford, Blackwell Publishers, 1998.</ref>. Les rellaciones ente los romanos y los visigodos foron cambiantes, y lluchaben ente sí o roblaben trataos de collaboración según-yos fora más conveniente<ref>Waldman, Carl; Mason, Catherine (2006). ''Encyclopedia of European Peoples. New York: Facts on File'', p. 843. ISBN 978-0816049646</ref>. Los visigodos invadieron Italia mandaos por [[Alaricu I]], y saquearon la ciudá de [[Roma]] en [[410]]. Dempués d'esa fecha entamaron a asentase en tierres del imperiu, primero nel sur de la [[Galia]] y dempués n'[[España]] y [[Portugal]], aú fundaron el [[reinu visigodu]], qu'había esistir hasta los primeros años del [[sieglu VIII]]<ref>Waldman, Carl; Mason, Catherine (2006). ''Encyclopedia of European Peoples. New York: Facts on File'', pp. 843-4. ISBN 978-0816049646</ref>.
 
Los visigodos instaláronse na Galia meridional, nún primer momentu y a partir del [[418]], como pueblu federáu (''[[foederati]'']) de los romanos. Sicasí, por razones entá nun esclariadas, rompieron bien ceo'l so alcuerdu con Roma y establecieron el so propiu reinu, con capital en Tolosa (l'actual [[Toulouse]]). Dempués estendieron la so autoridá n'Hispania en perxuiciu de los [[suevos]] y los [[vándalos]]. El sieglu VI entamó pa ellos cola perda de los sos territorios galos tres de la derrota, en [[507]], frente a los francos de [[Clodovéu I]] na [[batalla de Vouillé]]. De magar, nun tendríen más territorios al norte de los [[Pirineos]] que la [[Septimania]]. Pasaron a [[Hispania]] y se ficieron col control de los territorios suevos y de la provincia [[Imperiu bizantín|bizantina]] de Spania.