Diferencies ente revisiones de «Sacerdote»

Contenido eliminado Contenido añadido
m +{{control d'autoridaes}}, usando FastButtons
Limotecariu (alderique | contribuciones)
Sin resumen de edición
Llinia 6:
[[Archivu:Khaemwaset.jpg|thumb|120px|Estatua de Jaemuaset, sumu sacerdote de [[Ptah]].]]
 
Nes relixones politeístes, de les cualos pueden ponese como exemplos destacaos la de los [[Antigua Grecia|antiguos griegos]], los [[Antigua Roma|romanos]], los [[azteques]], los antiguos [[exipcios]] y otros, el sacerdociu especialízase y cada divinidá tien los sos propios sacerdotes. Coles mesmes na cultura grecorromana podíen atopase sacerdotes dedicaos al cultu de [[Zeus]] y nes civilizaciones indoamericanas (como los [[Muiscas|chibchas]]) los sacerdotes del [[cultu solar]]. La casta sacerdotal que se dedicaba al cultu d'un dios en particular, encargar del templu, de los sacrificios y de l'alministración de les ufriendes (ensin que la so esistencia producir la decadencia y desapaición de la casta) dedicaes al mesmu. Puede comentase el cultu romanu a la diosa [[Vesta (mitoloxía)|Vesta]], que s'encamentaba a sacerdotisessacerdoteses bien apreciaes pol pueblu romanu, les [[vestales]], que gociaben de numberosos privilexos.
 
Nel [[Antiguu Exiptu]], los sacerdotes formaben una casta influyente y poderosa qu'inclusive foi dueña del poder mientres sieglos (vease [[Sumu sacerdote de Amón]]). Taben distribuyíos en diverses categoríes que s'estremaben por insinies particulares y polos sos especiales cometíos. Teníen que suxetar a frecuentes purificaciones por aciu abluciones y celebraben acaldía un oficiu que consistía en cantar dellos himnos pela mañana, al mediudía, pela tarde y pela nueche, ocupándose nel estudiu de les ciencies, la enseñanza y na práutica de la medicina. Afaitábense tol cuerpu y vistíen de [[Llinu testil|llinu]].<ref name=ref_duplicada_1>Diccionariu enciclopédicu popular ilustráu Salvat (1906-1914)</ref>
Llinia 16:
== La muyer nel sacerdociu ==
{{AP|Ordenación de muyeres}}
Los pueblos d'organización patriarcal destinaron a la [[muyer]] al cuidu llariegu y la so función maternal, acutando los cargos relixosos al varón. Na hestoria de la humanidá, sicasí, pueden atopase exemplos de sacerdotisessacerdoteses en dellos cultos grecorromanos y exipcios.
 
Les [[relixones abrahámicas]] escluyeron definitivamente'l papel de la muyer como intercesora ente'l pueblu y la divinidá oficial, apostrando la intervención femenina a rituales marxinales.
Na ''Biblia'', la protagonista del ''[[Llibru de Ester]]'' (escritu posiblemente por un varón) ye una muyer.
 
Anguaño, dientro de les principales relixones monoteístes el sacerdociu de muyeres ta prohibíu. Solo ta dexada la figura de sacerdotisasacerdotesa n'ilesies pertenecientes a la [[Comunión Anglicana]].
 
== El sacerdote nel xudaísmu ==
Llinia 108:
 
== Ver tamién ==
* [[SacerdotisaSacerdotesa]]
* [[Ministru relixosu]]
* [[Clérigu]]