Diferencies ente revisiones de «Roma»

Contenido eliminado Contenido añadido
m enllaces seguros
Limotecariu (alderique | contribuciones)
Sin resumen de edición
Llinia 54:
Darréu preséntense dos versiones de la lleenda, con más menos abalumbu y detalles:
 
"1ª versión": Al entamu un fíu del héroe troyanu [[Enees]] (fíu de [[Venus (mitoloxía)|Venus]], la diosa de l'atraición y d'[[Anquises]], un pastor), [[Ascaniu]], fundó sobre la oriella drecha del ríu Tíber la ciudá d'[[Alba Longa]], ciudá llatina sobre la que reinaron los sos numberosos descendientes, hasta llegar a [[Numitor]] y so hermanu [[Amuliu]]. Esti postreru destronó a Numitor; y, pa evitar que tuviera descendencia que pudiera disputa-y el tronu, condergó a la so fía [[Rea Silvia]] a asitiar virxe como vestal, sacerdotisasacerdotesa de la diosa [[Vesta (mitoloxía)|Vesta]].
 
Sicasí, Marte, el dios de la guerra, anició en Rea Silvia a los ximielgos Rómulu y Remu. Poro, al nacer los ximielgos, foron echaos al Tíber dientro d'una goxa, la cual apilancó na fastera de los siete monets asitiaos cerca de la boca nel Mar. Foron recoyíos por una lloba llamada [[Luperca]] que s'averó a beber, y que los amamantó nel so abellugu del Monte Palatín, hasta que foron afayaos y rescataos por un pastor criándolos la so muyer. Cuando foron mayores, los ximielgos restituyeron a Numitor nel tronu d'Alba Longa y decicidieron fundar, como colonia d'Alba Longa, una ciudá na ribera drecha del Tíber, onde foran amamantaos pola lloba y ser los sos reis.
Llinia 60:
Cerca de la boca del Tíber taben los siete montes: [[Capitolín]], [[Quirinal]], [[Viminal]], [[Monte Aventín|Aventín]], [[Monte Palatín|Palatín]], [[Esquilín]] y [[Monte de Celiu|Celiu]]. Rómulu y Remu aldericaron sobre'l llugar onde fundar la ciudá; y desenguedeyaron la miente consultando l'esñalar de les aves, a la usanza etrusca. Mientres sobre'l Palatín Rómulu acolumbró doce utres esñalando, el so hermanu n'otru de los montes solo vio seyes. Entós, Rómulu, con un aráu trazó un recuadru no alto del monte Palatín, llendando la nueva ciudá, y xuró que mataría a quien lu trespasara. Despecháu, el so hermanu Remu nun obedeció y cruzó despectivamente la llinia, ante lo que'l so hermanu-y dio muerte, quedando entós como l'únicu y primer rei de Roma. Según la versión de la historia oficial de Roma antigua, eso asocediera nel añu 753 e.C.. Como datu interesante, dizse que la lloba (lupa) qu'amamantó a los hermanos Rómulu y Remu foi en verdá la so madre adoptiva humana. El términu ''lupa'' tamién yera usáu, en sentíu despectivu, pa señalar a les prostitutes de la dómina.
 
"2ª versión": Munchos años dempués de la desapaición d'Enees, reinaba nel tronu d'Alba Longa Numitor, que tenía dellos fíos. Amuliu, hermanu de Numitor, decidió derrocalu, y pa que los sos sobrinos nun reclamaren el tronu resolvió eliminalos a toos, menos a la única fía, Rea Silvia. A ella enzarróla nel templu de les vestales dedicáu a la diosa Vesta pa que se consagrara como sacerdotisasacerdotesa. Les sacerdotisessacerdoteses debíen ser castes y pures y la que nun cumplía con esti preceptu corría'l riesgu de ser enterrada viva. Un día en que Rea Silvia taba descansando xunto a una fonte de la viesca sagrada, pasó'l dios Marte que, al vela tan galana, namoróse perdidamente y la dexó encinta. Meses dempués nacieron dos ximielgos: Rómulu y Remu.
 
Cuando Amuliu se decató, mandó echar a Rea Silvia al ríu Tíber y a los dos ximielgos allugáronlos nuna goxa y dexaron que la corriente los llevara lloñe. El dios [[Tibernu]], que vio lo qu'asocedía, tuvo piedá de Rea Silvia, salvóla y casóse con ella y dio-y la inmortalidá. La goxa colos dos pequeños ximielgos deslizóse sobre'l ríu y, como esti taba mui medráu, per aciu d'una inundación, en llugar de llegar al mar, quedó allancada na oriella.