Diferencies ente revisiones de «Livia Drusila»

Contenido eliminado Contenido añadido
m iguo enllaces
Limotecariu (alderique | contribuciones)
Sin resumen de edición
Llinia 34:
=== Personalidá ===
 
[[Ficheru:Livia Drusila - Paestum (M.A.N. Madrid) 01.jpg|thumb|right|Estatua de Livia Drusilla divinizada de [[Paestum]]. Porta un velu como [[sacerdotisasacerdotesa]] del cultu d'Augustu. [[Muséu Arqueolóxicu Nacional de Madrid]].]]
Mientres el so tiempu, Livia goció de la popularidá del pueblu romanu. Pa ser más que la "muyer guapa", como se describe nos testos antiguos, Livia sirvir de la imaxe pública de la idealización de les cualidaes femenines romanes, una figura maternal, y, finalmente, una diosa como la representación qu'alude a la so virtú. Livia, que simboliza'l poder na renovación de la República coles muyeres y virtúes qu'amuesa en públicu, tuvo un efeutu espectacular na representación visual del futuru imperial de la muyer como ideal d'honorables madre y esposa romana, anque dempués foi sospechosa del envelenamientu de munchos d'estos personaxes, ente ellos del de la so fiyasca Xulia.
"Escuchóse'l rumor de que, cuando Marcelu, sobrín d'Augustu, morrió en 23 a. C., nun foi por muerte natural, y que detrás d'esto atopaba Livia" ([[Dión Casiu]]) 55.33.4). Ún por ún, tolos fíos de Xulia y [[Marcu Vipsaniu Agripa]] morrieren prematuramente: en primer llugar y, de siguío, Luciu y Gayu, a quien Augustu adoptara como fíos, col enfotu de que fueren los sos socesores. D'últimes Póstumu Agripa, el menor, a quien Octaviu adoptara como fíu, tamién foi encarceláu por combalechadura y finalmente muertu. [[Tácitu]] y Dión Casiu menten nes sos obres estos rumores, pero Suetonio nun fai mención de los mesmos, nin hai pruebes abondes pa dalos por válidos.