Diferencies ente revisiones de «Compañía de Xesús»

Contenido eliminado Contenido añadido
m películes
m topónimos: Mississipi => Mississippi
Llinia 43:
La Compañía de Xesús desenvolvió una actividá importante mientres la [[Contrarreforma católica|Reforma católica]], sobremanera nos años darréu posteriores al [[Concilio de Trento]]. La so presencia na educación occidental y nes misiones n'Asia, África y América foi bien activa. Cuntó ente les sos files a una llarga serie de santos, teólogos, científicos, filósofos, artistes y pedagogos: [[Francisco de Javier|san Francisco de Javier]], [[san Luis Gonzaga]], [[Matteo Ricci]], [[Francisco Suárez]], [[Luis de Molina]], [[José de Anchieta|san José de Anchieta]], [[Juan de Mariana]], [[san Roberto Belarmino]], [[san Pedro Canisio]], [[José de Acosta]], [[Antonio Ruiz de Montoya]], [[Atanasio Kircher]], [[Pedro Claver|San Pedro Claver]], [[Eusebio Francisco Kino|Eusebio Kino]], [[Francisco Javier Clavijero]], [[Alberto Hurtado|san Alberto Hurtado]], etc.
 
Capítulos notables de la so historia fueron l'orixe y desenvolvimientu de los sos colexos y universidaes n'[[Europa]], l'actividá misionera na [[India]], [[China]] y [[Xapón]], los amenorgamientos de [[Bolivia]], [[Paraguái]] y [[Arxentina]], la esploración y evanxelización del [[Canadá]], del [[MississipiMississippi]] y del [[ríu Marañón|Marañón]], los conflictos teolóxicos colos protestantes y los [[Xansenismu|xansenistes]], la so confrontación cola [[Ilustración]], la so supresión (1773) y la so restauración (1814).
 
En 1965 llegaron a la so máxima espansión numbérica: 36 000 xesuites en más d'un centenar d'unidaes alministratives (provincies y misiones). Güei, los xesuites y los laicos que comparten la so espiritualidá trabayen nos campos más diversos, tratando de collaborar cola Ilesia respondiendo a les nueves necesidaes de la sociedá y a los retos qu'éstes plantegen. Asina la Compañía trabaya na aición social, la educación, l'ámbitu intelectual, el serviciu a parroquies y comunidaes cristianes y en medios de comunicación.