Diferencies ente revisiones de «Antonio Abad»

Contenido eliminado Contenido añadido
m iguo testu: pelegríns => pelegrinos
m preferencies llingüístiques: artefactu => artefautu
Llinia 48:
* Otra de les ciudaes con más tradición nes lumbres de San Antón ye [[Jódar]] costume yá documentada nel sieglu XVII y onde ye costume que los neños fumen pitos de [[matalahúva]] mientres se tastien los productos típicos de la matanza alredor de les lumbres.
* En [[Madrid]] celebrar dende bien antíguo les denominaes [[Vueltes de San Antón]] nes que dellos llabradores averar a la [[Ilesia de San Antón (Madrid)|parroquia d'Ilesia de San Antón]] por que sían bendichos los animales de compañía. Ye costume que se sirvan nes [[Repostería d'España|pasteleríes]] cercanes los denominaos [[Paninos de San Antón|paninos del santu]].
* En [[Níjar]], ([[Provincia d'Almería]]), el día 16 celébrense "los chisperos", a partir de los dos de la tarde petardos, carretillas y otros artefactosartefautos pirotécnicos son parte de la xornada nes barriaes d'esti conceyu y acompañáu al pie de les fogueres, l'orixe de celebrar esto en Nijar puede provenir de la dómina de les revueltes morisques y ser una reproducción de los enfrentamientos d'éstos colos cristianos. Otres fontes aseguren que tres la espulsión de los moriscos y la posterior repoblación de Níjar, llegaron a estes tierres valencianos que traxeron consigo'l gustu poles fogueres y les “carretillas”.
* En delles llocalidaes de l'[[Alpujarra]] celébrense "los chiscos", que son les fiestes dedicaes a San Antón, en redol al día 17 de xineru. Los "chiscos" son fogueres alredor de les cualos báillase, cómese y chárrase amigablemente, xuniendo a tolos vecinos y los que lleguen d'otros pueblos. El día de la fiesta se rifaba el gochu que mientres l'añu fuera engordáu ente toos. Anguaño adquirieron gran importancia en [[Torvizcón]], asitiada na [[Sierra de la Contraviesa]].