Diferencies ente revisiones de «Vulcanización»

Contenido eliminado Contenido añadido
m Correiciones
m iguo testu: #\bqu'el (xugadores|corredores)\b#iu => que los $1
Llinia 14:
[[Archivu:VulcanizationMold1941.jpg|thumb|200px|Trabayador faciendo funcionar un molde de vulcanización automática Firestone (Xeneral) Tires, [[Akron]], [[Ohio]] ]]
 
La hestoria del cauchu ye antigua. Los mayes y los indíxenes meso-americanos estrayíen el [[látex]] orgánicu de los árboles de ''[[Castiella elastica]]'' de los montes americanos, tresformaben esa mafosa sustancia en porrica, y xugaben con elles el [[Xuegu de pelota mesoamericanu|xuegu de pelota]]. Esti xuegu tenía connotaciones sagraes: el perdedores, dacuando, yeren executaos ritualmente. Eses pelotes nun podíen durar muncho más qu'elque los xugadores ganadores. El cauchu natural non curáu vuélvese bien goliosu y en pocos díes empieza a podrecese. El procesu de podrizu tien, en parte, rellación cola rotura de les proteínes, como asocede coles proteínes de la lleche, pero tamién cola rotura de les llargues molécules de cauchu a midida que aferrúñense nel aire o en tierra.
 
La primer referencia al cauchu n'Europa apaez en 1770, cuando Edward Nairne vendía cubos de cauchu natural del so llar. Los cubos, col enfotu de ser [[gomes de borrar]], vender al peraltu preciu de 18 chelines por unidá.