Diferencies ente revisiones de «Tercer República Francesa»

Contenido eliminado Contenido añadido
m iguo testu: anglu-francesa => anglo-francesa
m iguo testu: septiembre => setiembre
Llinia 243:
L'ausencia de resultancies béliques de gran importancia impacientó a los políticos y a la opinión pública a lo llargo de 1915, ente que la gran perda de tropes franceses na [[Batalla de Verdún]] a mediaos de 1916 causó que Joffre fora sustituyíu n'avientu del mesmu añu pol xeneral [[Robert Nivelle]]. Sicasí, les males condiciones nel frente y el fracasu bélicu de la "[[Ofensiva de Nivelle]]" n'abril de 1917 (qu'incluyó la [[Batalla de Arrás (1917)|batalla de Arrás]] y la [[segunda batalla del Aisne]]) motivaron l'españíu de motinos xeneralizaos ente los soldaos franceses ente abril y agostu del mesmu añu. Los motinos fueron debelados prontamente pero causaron preocupación ante la gastadura del frente internu en Francia, amás del reemplazu de Nivelle pol xeneral [[Philippe Pétain]] en mayu de 1917.
 
El descensu nel nivel de vida y l'ausencia de grandes victories béliques causaba descontentu ente'l [[proletariáu]] francés y en septiembresetiembre de 1917 los [[socialista|socialistes]] abandonaron el gobiernu en señal de protesta. El 16 de payares Poincaré confió'l cargu de primer ministru a [[Georges Clemenceau]], quien aportunó en siguir la guerra hasta'l trunfu final, restablecer el poder civil sobre los militares, y ordenar sacrificios nuevos a la retaguardia.
 
Pa esa fecha'l gobiernu impunxera un ferrial control sobre la economía francesa, tantu pa caltener en funcionamientu l'aparatu granible como pa sostener los costos del esfuerciu bélicu, entá ye más considerando que dende setiembre de 1914 los alemanes invadieren los departamentos del nordés fronterizos con [[Bélxica]] onde se producía la mayoría del [[aceru]] y del [[carbón]] riquíos per Francia. La movilización de llabradores y obreros, basada na creencia d'una "guerra curtia" xeneró sópitos descensos na producción de la [[industria]] y l'[[agricultura]] dempués de 1916, que nun podíen ser cubiertes magar la movilización masiva de muyeres pa trabayar na industria bélico.
Llinia 311:
Magar Francia empezara un pequeñu programa de rearmamientu en 1936 y reforzar en 1938, l'[[estáu mayor|Estáu Mayor]] del exércitu francés nun taba preparáu na so mayoría pa enfrentar pa les táctiques de la [[Blitzkrieg]] alemana, subestimando el xefes militares franceses l'impautu de l'[[aviación]] y los [[tanque]]s na guerra moderna, y sobrevalorando les defenses estátiques como la [[Llinia Maginot]] según el poder de l'[[artillería]] llixera contra los tanques. Sicasí, dempués qu'Alemaña invadiera Checoslovaquia el 15 de marzu de 1939, los gobiernos de Francia y Gran Bretaña alcordaron detener pola fuercia tou nuevu intentu d'espansión xermana, dando garantíes d'ayuda militar a [[Polonia]] ante un posible ataque alemán.
 
Tres la [[Invasión alemana de Polonia de 1939|invasión alemana de Polonia]], en septiembresetiembre de 1939, Francia y Gran Bretaña entraron formalmente en guerra con Alemaña, pero'l gobiernu francés abstener de llanzar operaciones béliques contra territoriu alemán, salvo la fugaz [[Ofensiva del Sarre]] que'l xeneral francés [[Maurice Gamelin]] ordenó atayar prontamente nos primeros díes de setiembre de 1939, calteniendo dempués la [[Guerra de chancia]] mientres dellos meses, ensin movimientos de tropes a lo llargo de la frontera francu-alemana.
 
=== Invasión alemana de Francia ===