Diferencies ente revisiones de «Antonio García del Canto»

Contenido eliminado Contenido añadido
m Estilu habitual na nuesa wiki
m preferencies llingüístiques: #\b(cole)c(c(i)(ón|ones|onista|onistes|onismu))\b#iu => $1$3$2
Llinia 17:
En 1848 tomó parte voluntariamente na espedición contra los pirates de la islla de [[Espedición de Balanguingui|Balanguingui]], estremándose na reconocencia de 14 de febreru, polo que se-y concedió la cruz de San Fernando de primera clase. El 16 topar nel asaltu del fuerte de Balanguingui, el 19 nel de Sipac, siendo unu de los primeres qu'esguilaron el muriu y saltaron dientro del fuerte en que salió mancáu; y el 21 nel de Bucotingol, por que los sos fechos d'armes foi agraciáu col grau de teniente al so regresu a Zamboanga. Pasó depués á Joló nuna comisión estraordinaria cerca del sultán, en que consiguió'l so oxetu anque non ensin correr grandes peligros; y dempués de visitar les islles Yisayas, tornó a Manila. Salió de Manila a 7 d'avientu del 49 a guarnir el fuerte de Basilan y tornó en setiembre del siguiente, componiendo nesti curtiu periodu y a pesar d'atopase frente al enemigu, la so primer novela titulada ''La Capiya espiatoria'' y un drama en versu ''La xusticia de Dios.'' Ignoramos si esta novela con otra del mesmu autor, foi la primera que s'imprimió en Filipines, llegando a popularizase'l so nome del tal manera que los indios cantaben los sos versos con acompañamientu d'arpa. Poco tiempu permaneció dempués d'esto en Filipines, tornando a la Península en payares siguiente, mientres que'l so viaxe visitó a Singapore y Santa Elena, escribiendo nesta islla una poesía a la memoria de Napoleón.
 
Llegáu a España, quedó de reemplazu, polo que pasó a Salamanca, onde volviendo apurrise al cultivu de la lliteratura, publicó per segunda vegada la so novela ''La Capiya espiatoria'' como folletín ''del Corréu Salmantino,'' d'onde la tomaron el ''Selmanariu'' ''históricu, La Ilustración de Madrid, La Nube'' de Zaragoza y otros periódicos de provincies. Tamién se representó entós con bon ésitu nel teatru de Salamanca, el so drama ''El Güérfanu;'' publicó nel ''Salmantino'' y ''La España'' la cronoloxía del xeneral don [[Narcisu Clavería y Zaldúa|Narcisu Clavería]], conde de Manila, y sostuvo un discutiniu na ''Gaceta Militar'' contra ''La España'' sobre l'alministración de Filipines y conveniencia d'aumentar el so exércitu. Llamaron estos artículos l'atención del Direutor d'Infantería, xeneral Córdova, quien adquirió pa la so dependencia a García del Canto, que siguiendo dende entós por completu los sos instintos lliterarios publicó gran númberu d'artículos na ''Gaceta Militar'' y una coleccióncoleición de composiciones poétiques «Hores de murria» (1853) que foi perbién recibida del públicu y de la prensa, y en particular la magnífica lleenda Malayu Mahometana ''«La Islla del Amor».''  Promovido a teniente nel mesmu añu y llogrando tamién el grau de capitán, pasó a Salamanca, como secretariu del comandante xeneral de la provincia, onde casóse cola bella y virtuosa señorita doña [[Josefa Estévez García del Canto|Josefa Estévez]], poeta tamién, que publicó gran númberu d'escritos y que'l so semeya y biografía dio á lluz en Madrid en 1862 ''El bellu ideal,'' periódicu redactáu por señores.
 
En 1854 formó parte de la Xunta de Gobiernu de Ciudad Rodrigo, pasando dempués al serviciu activu y tando de guarnición col so cuerpu en Valencia, Galicia y Madrid. En 1859 foi destináu de nuevu a la direición d'Infantería onde continua d'auxiliar, desempeñando amás el cargu de secretariu particular del xeneral [[Antonio Ros de Olano|Ros de Olano]], marqués de Guad-el-Gelu , ensin qu'a pesar de los sos 27 años de servicios , llograra otros ascensos que los rigorosos d'escala, siendo capitán anguaño. La lliteratura indemnizó-y en cierta manera de la so poca fortuna na carrera militar, y dende 1854 publicó con bien bona acoyida ''«La calavera milagrosa»,'' lleenda fantástica en versu. ''Los misterios de Filipines'' (1859), ''Los trés fíos del crime'' (1860), ''Candeles'' (1802) noveles toes que llegaron a faese populares. N'Ourense en 1858 y en Madrid en 1860 representáronse sucesivamente'l so drama « ''Muger de virtú y honor»'' y una comedia estrenada nel teatru de Novedaes ''«Poeta y suegra en guerra.''» Dio tamién a lluz un gran númberu d'artículos sobre l'alministración de Filipines y una obra intitulada ''«.España na oceanía''» que ye la hestoria d'aquella colonia, de la so alministración, reformes que precisa y contién amás una ''Guía pa los viageros'' dende Madrid a Filipines. Cuando'l terremotu de xunu de 1863, escribió la hestoria de tolos cataclismos d'esti xéneru qu'aflixeron a aquel archipiélagu; y d'últimes nel mesmu añu una novela filosóficosocial los ''Bandíos de Madrid'' y pa la ''Historia de les órdenes militares'' la de ''[[Orde de San Hermenegildo|San Hermenegildo]]'', de que la so orde tamién ye caballeru.
 
Na actualidá ta terminando la publicación de la novela titulada ''Aventures d'un cocheru'' y ''Memories d'un llacayu,'' y escribe otra de gran novedá titulada ''Los pirates de la Oceanina.'' Ente les sos obres inédites merecen citase la so coleccióncoleición de ''Lleendes, Cantares oceánicos;'' un drama en cuatro acto ''La Palma de los homes,'' dos zarzueles en tres acto ''La Campana de l'Aurora'' y ''La Conquista de Joló'' y una obra en prosa titulada ''Pensamientos militares,'' que creemos preséu al nuesu país, yá que nél nun llegaron a popularizase los llibros d'esti xéneru qu'esisten nel estranxeru , como son los escritos por Federico de Rusia y el primera Napoleón.
 
== Referencies ==