Diferencies ente revisiones de «Atolón Bikini»

Contenido eliminado Contenido añadido
Sin resumen de edición
Llinia 1:
{{Rexón}}
 
L''''atolón de Bikini''' ye un atolón despobláu d'unos 6 km² de superficie. Ye ún de los atolones que componen les [[Islles MarshallMárxal]]. Consta de 36 islles que bordien una llaguna d'unos 594,2 km². Bikini vien del [[Marshallés|marchalésMarxalés]] "''Pik''" que significa "superficie" y "''Nin''" que significa "cocu". Allúgase nel estremu norte de la [[cadena Ralik]] a unos 87 km al noroeste del atolón [[Atolón d'Ailinginae|Ailinginae]] y 850 del atolón [[Mayuru|Majuro]].
 
Ye famosu poles pruebes nucleares que se llevaron a cabu nél. Como parte de los ''Territorios de Prueba del Océanu Pacíficu'', foi un sitiu onde se probaron más de 20 bombes d'hidróxenu y atómiques ente [[1946]] y [[1958]].
Llinia 9:
En [[1972]], el biólogu americanu Eric Freehsee entamó la primer espedición de merguyu naquella zona. Los buceadores nadaron hasta los buques fundíos: el portaaviones estauxunidense Saratoga, el cruceru de combate xaponés Nagato, y el cruceru alemán Prinz Eugen. La llaguna de 55 km fuera escoyida como sepultura pa setenta y ocho navíos.
 
El 31 de xunetu de [[2010]], la [[UNESCO]] inscribió al atolón de Bikini como'l primer [[Patrimoniu de la Humanidá]] de les Islles MarshallMárxal.<ref>[http://whc.unesco.org/en/news/642 Unesco inscribe siete sitios culturales en la lista de Patrimonio de la Humanidad]</ref>
 
== Llaguna del atolón ==
Llinia 22:
== Referencies ==
{{Llistaref}}
 
== Enllaces esternos ==
 
{{control d'autoridaes}}