Diferencies ente revisiones de «Cámara alta»

Contenido eliminado Contenido añadido
m Estilu habitual na nuesa wiki
m iguo plurales
Llinia 5:
* Por llibre eleición por aciu sufraxu universal. Nesti casu tratar d'una cámara de «segunda llectura» que sigue'l mesmu proceso que la [[Cámara baxa]].
* Una parte escoyida por sufraxu universal y otra parte por representación territorial. Este ye'l modelu [[España|español]], onde una parte de los miembros son escoyíos direutamente polos ciudadanos y otra parte poles Asamblees Llexislatives de les [[Comunidá Autónoma|comunidaes autónomes]].
* Toos o parte de los miembros de la cámara ostenten una representación vitalicia en virtú d'un títulu (nobiliariu), d'una condición personal intransferible (ser Presidente del Gobiernu o de la República, p. ex.) o por ser designaos pa esi puestu por una autoridá ([[Reforma política d'Adolfo Suárez|caso de la composición del Senáu español en 1977]] onde una parte de los senadores yeren escoyíos pol [[Rei d'España|Rei]]). Ye tamién el casu de la Cámara alta del [[Reinu Xuníu]], llamada [[Cámara de los Lores]]. A la cámara de senadores llamar cámara alta y a la cámara de diputaos llamar cámara baxa. L'orixe de too esto remóntase a dereches romanu: na república romana, ellos senadores yeren los «gerontes» (xerontes), xente mayor con más esperiencia de vida y a los que se respetaba; d'ellí, deriva'l nome de senáu (xenado) y el fechu de considerar cámara alta a la de los respetables vieyos.
 
== Ver tamién ==