Diferencies ente revisiones de «Efeutu fotoeléctricu»

Contenido eliminado Contenido añadido
m preferencies llingüístiques: recepcion/recepciones => receición/receiciones
m apostrofación
Llinia 6:
* [[Célula fotoeléctrica|Efeutu fotovoltaico]]: Tresformamientu parcial de la enerxía llumínica n'enerxía llétrica. La primera [[Célula fotoeléctrica|célula solar]] foi fabricada por [[Charles Fritts]] en 1884. Taba formada por seleniu recubiertu d'una fina capa d'oru.
 
L'efeutu fotoeléctricu foi descubiertu y descritu por [[Heinrich Rudolf Hertz|Heinrich Hertz]], en 1887, al reparar que l'arcu que salta ente dos electrodos conectaos a alta tensión algama distancies mayores cuando s'alluma con lluz ultravioleta que cuando se dexa na escuridá. La esplicación teórica foi fecha por [[Albert Einstein]], quien publicó en 1905 el revolucionariu artículu “Heurística de la xeneración y conversión de la lluz”, basando la so formulación de la fotoelectricidá nuna estensión del trabayu sobre los [[cuantos]] de [[Max Planck]]. Más tarde [[Robert Andrews Millikan]] pasó diez años esperimentando pa demostrar que la teoría de d'Einstein nun yera correuta, pa finalmente concluyir que sí lo yera. Eso dexó que Einstein y Millikan fueren gallardoniaos con [[premiu Nobel|Premiu Nobel]] en 1921 y 1923, respeutivamente.
 
Podría dicise que l'efeutu fotoeléctricu ye lo opuesto a los [[rayos X]], una y bones l'efeutu fotoeléctricu indica que los fotones pueden tresferir enerxía a los electrones. Los rayos X (nun se sabía la naturaleza de la so radiación, d'ende la incógnita "X") son el tresformamientu nun fotón de toa o parte de la enerxía cinética d'un electrón en movimientu. Esto afayóse de casualidá primero que se dieren a conocer los trabayos de Planck y Einstein (anque nun s'entendió entós).
Llinia 76:
La enerxía cinética de los electrones podía midise a partir de la diferencia de potencial necesaria pa frenalos nun tubu de rayos catódicos. La radiación ultravioleta riquía por casu potenciales de frenáu mayores que la radiación de mayor llargor d'onda. Los esperimentos de Lenard refundiaben datos namái cualitativos daes les dificultaes del equipu instrumental col cual trabayaba.
 
=== Cuantos de lluz de d'Einstein ===
 
En 1905, el mesmu añu que formuló la so teoría de la relatividá especial, [[Albert Einstein]] propunxo una descripción matemática d'esti fenómenu que paecía funcionar correchamente y na que la emisión d'electrones yera producida pola absorción de cuantos de lluz que más tarde seríen llamaos fotones. Nun artículu tituláu "Un puntu de vista heurísticu sobre la producción y tresformamientu de la lluz" amosó cómo la idea de partícules discretes de lluz podía esplicar l'efeutu fotoeléctricu y la presencia d'una frecuencia carauterística pa cada material per debaxo de la cual nun se producía nengún efeutu. Por esta esplicación del efeutu fotoeléctricu Einstein recibiría'l [[Premiu Nobel de Física]] en 1921.
 
Según les investigaciones de d'Einstein, la enerxía con que los electrones escapaben del cátodu allumáu aumentaba linealmente cola frecuencia de la lluz incidente, siendo independiente de la intensidá de llume. Sosprendentemente esti aspeutu nun se reparara n'esperiencies anteriores sobre l'efeutu fotoeléctricu. La demostración esperimental d'esti aspeutu llevar a cabu en 1915 el físicu estauxunidense [[Robert Andrews Millikan]].
 
=== Dualidá onda-corpúsculu ===
Llinia 105:
{{commons|Photoelectric effect}}
* [http://www.vaxasoftware.com/doc_edu/qui.html Valores de la función de trabayu y llargor d'onda umbral.]
* [http://www.universoeinstein.com.ar/científicos.htm Versión en castellán del trabayu orixinal de d'Einstein.]