Diferencies ente revisiones de «Nikolái Ostrovski»

Contenido eliminado Contenido añadido
m Revertíes les ediciones de 2405:4800:12C6:DC5E:AD4D:ED09:C7:E055 (alderique) hasta la cabera versión de XabatuBot
Etiqueta: Reversión
Sin resumen de edición
Llinia 1:
{{Tradubot|Nikolái Ostrovski}}
{{persona}}
'''Nikolái Alekséievich Ostrovski''' ({{lang-ru|Николай Алексеевич Островский}}) ([[29 de setiembre]] de [[1904]]–[[22 d'avientu]] de [[1936]]){{nym}} foi un escritor [[Xunión Soviética|soviéticu]] adscritu a la corriente del [[realismu socialista]]. La so obra singular ye la novela '''''[[Asina se templó l'aceru]]''''', basada n'esperiencies de la so infancia y aquélles vivíes nel cursu de la [[Revolución rusa|revolución bolxevique]].
 
'''Nikolái Alekséievich Ostrovski''' ({{lang-ru|Николай Алексеевич Островский}}) ([[29 de setiembre]] de [[1904]]–[[22 d'avientu]] de [[1936]]) foi un escritor [[Xunión Soviética|soviéticu]] adscritu a la corriente del [[realismu socialista]]. La so obra singular ye la novela '''''[[Asina se templó l'aceru]]''''', basada n'esperiencies de la so infancia y aquélles vivíes nel cursu de la [[Revolución rusa|revolución bolxevique]].
 
Ovstrovsky nació nuna pequeña población d'[[Ucraína]] el 29 de setiembre de [[1904]], nuna familia [[proletaria]], (el so padre y hermanu mayor fueron obreros) y asistió a la escuela de la parroquia llocal en [[Viliya]], onde foi un estudiante destacáu. En [[1914]] la so familia treslladar a la ciudá de [[Shepetivka]], que yera un nuedu ferroviariu onde Nikolái empezó a trabayar en dellos oficios. Afiliar al [[Partíu Comunista (Bolxevique) d'Ucraína]] en [[1917]], y nesi mesmu añu presumir que contraxo [[espondilitis anquilosante]]. En xunetu de [[1918]] Nikolái ingresó nel [[Komsomol]] (mocedaes comunistes) y en setiembre integróse nes files del [[Exércitu Coloráu]], na brigada de [[caballería]] de [[Grigori Kotovski|Kotovski]] y más tarde nel [[Primer Exércitu de Caballería (Xunión Soviética)|Primer Exércitu de Caballería]]. En [[1920]] foi gravemente mancáu en combate y amás contraxo'l [[tifus]]. Tres la so recuperación reingresó nes files del exércitu y foi mancáu nuevamente.
Llinia 12:
 
== Legáu ==
 
La so novela ''[[Asina se templó l'aceru]]'' ye considerada unu obra bien influyente dientro de la lliteratura comunista.Nos años setenta del sieglu XX, publicóse la versión castellana de dicha novela. La Ex URSS alzó na so memoria en Moscú, el "Muséu Ostrovski" y el "Centru Humanitariu Ovstrovsky", onde se caltienen el so estudiu y la so recámara, según oxetos personales y parte de los sos documentos. Tamién se recueyen nestos institutos vitrines con dellos artículos que pertenecieron a Nikolái Fenomenov y Ludmilla Rogova, que fueron tamién escritores discapacitaos.
 
== Frase Célebre ==
 
:''"Lo más preciao que tien l'home ye la vida, otorgar una sola vegada y hai que saber vivila de cuenta qu'a la fin de los díes nun se sienta pesar pelos años pasaos en devanéu, por que nun esista una congoxa pol tiempu perdíu y por que al morrer pueda esclamase «tola mio vida y toles mios fuercies fueron apurríes a la causa más noble nesti mundu, la llucha pola lliberación de la humanidá»."''
 
== Referencies ==
{{llistaref}}
 
== Enllaces esternos ==
{{commonscat}}
* [https://web.archive.org/web/20090315065429/http://antorcha.org/liter/ostrovski.htm Vida y obra de Nikolái Ostrovski].
* [http://www.sovlit.com/bios/Ostrovski.html Ostrovski] na "''Encyclopedia of Soviet Writers''".
* [http://www.45-rpm.net/antiguu/palante/ostrovski.htm La vida del escritor en "Realismu socialista"].
* [https://web.archive.org/web/20130116230527/http://www.45-rpm.net/antiguu/palante/aceru.htm Una reseña sobre "Asina se templó l'aceru"].
 
== Adautaciones cinematográfiques ==
* [https://www.imdb.com/name/nm0652542/ Películes basaes nes sos obres]
 
{{Tradubot|Nikolái Ostrovski}}
 
{{NF|1904|1936|Ostrovski, Nikolái}}
[[Categoría:Escritores de Rusia]]
 
[[Categoría:Escritores en rusu]]
[[Categoría:Escritores de Rusia]]
[[Categoría:Escritores del Realismu socialista]]
[[Categoría:Wikipedia:Revisar traducción]]