Diferencies ente revisiones de «Val d'Echo»

Contenido eliminado Contenido añadido
mSin resumen de edición
m iguo testu: carruaje => carruaxe
Llinia 25:
Na Selva de Oza, Guarrinza y a lo llargo del ríu Aragón Subordán y los sos afluentes atopamos la mayor concentración de monumentos megalíticos de toa'l cordal. Dólmenes y cromlech que nos dicen que dende'l 3000 a. C. yá allegaben los homes a cazar o en busca de campera colos sos fataos. La Corona de los Muertos, en Oza, presenta 120 círculos de piedres. Naquellos nos que s'escavó atopóse hasta 5000 pieces de xiles: puntes de flecha, raspadores... que podríen indicanos qu'esa zona fuera un llugar d'asentamientu estacional.
 
Más tarde seríen los romanos quien, na so conquista del mundu, construyiríen al traviés del valle una de los sos trés calzaes pirenaiques, el ''Summo Pyreneo'' o Caesaraugusta–Beneharnum, la ruta que xunía Zaragoza con Francia y pola que pasaben inclusive carruajescarruaxes. Murios de contención, pontes... caltiénense magníficos restos d'esta impresionante obra d'inxeniería. Pos el valle foi utilizáu yá dende la más remota antigüedá como vía de comunicación ente dambes aguaes de los Pirineos, habiendo constancia del so pasu peles partes altes del valle en dómina [[Imperiu Romanu|romana]], camín del Puertu de Palu.
 
Toos sabemos que'l Reinu d'Aragón  estendese hasta Nápoles, pero pocos saben que nació equí. El condáu carolinxu de Aragonum formáu por Fechu y Canfranc, se anexonó más tarde colos valles próximos, espandiose a la Jacetania y, progresivamente, fuéronse xuniendo otros territorios hasta incluyir los condaos de Sobrarbe y Ribagorza pa ver nacer al Reinu d'Aragón.