Diferencies ente revisiones de «Idioma guaraní»

Contenido eliminado Contenido añadido
m iguo testu: del Perú|del Paraguái|del Brasil => de Perú|de Paraguái|de Brasil
mSin resumen de edición
Llinia 7:
Na América precolonial fo emplegáu por pueblos que moraben al Este de la Cordelera de los [[Andes]], dende la mar [[Caribe]] fasta'l Río de la Plata.
 
==Variantes==
 
Ye posible diferenciar tres variedaes de guaraní: el misioneru o xesuíticu, el guaraní ‎faláu polos guaraníes y el guaraní paraguayu o modernu.‎
Llinia 19:
Nos centros urbanos y principalmente na capital fálase’l ''jopará'', una llingua criolla ‎qu'adopta pallabres en castellán a la estructura gramatical y prosódica del guaraní.
 
==Oficialidá==
 
===En Paraguái===
 
La Constitución Nacional paraguaya de 1967 reconoz la esistencia del guaraní, pero l'idioma oficial ye'l castellán. Mentanto, entama la estensión oficial de la llingua. Años dempués, dalgunos institutos y colexos entamen el so enseñu como materia complemantaria col sofitu del Ministeriu d'Educación, y los políticos de turnu utilizaben nes sos campañes proselitistes.
Llinia 35:
|[[Art.140 - DE LOS IDIOMAS]], ''Constitución Nacional de Paraguái 1992''}}
 
===Na Provincia de Corrientes===
 
L'antecedente más importante d'esta iniciativa ye la '''Llei Provincial 5.598''', del 28 de setiembre de 2004, qu'establez los siguientes puntos:
Llinia 51:
'''Art. 6º – Promuévase la irradiación d'audiciones al traviés les cuales s'enseñe y practique la llingua guaraní.'''
 
===Nel Mercosur===
En xineru de 2007, el guaraní fo declaráu idioma del Mercosur, xunto col portugués y el castellán, pero nun fo declaráu idioma oficial.
Llinia 57:
El Parllamentu paraguayu ta presentando los proyeutos d'oficialidá del guaraní nel Mercosur al traviés del Atenéu de Llingua y Cultura Guaraní.
 
==Fonoloxía==
 
La llingua guaraní tien 33 fonemes: 12 vocales y 21 consonantes.
 
===Vocales===
 
De les 12 vocales (pu'ae), 5 son orales (pu'ae jurugua), 5 nasales (pu'ae tĩgua), 1 gutural (pu'ae ahy'ogua) y una guturonasal (pu'ae ahy'otĩgua).
Llinia 96:
|}
 
===Consonantes===
 
El cuadru siguiente amuesa los fonemes según el mou d'articulación y el puntu d'articulación de los fonemes y la grafía pa caún d'ellos.