Diferencies ente revisiones de «Ilesia Católica»

Contenido eliminado Contenido añadido
m iguo testu: imaxes => imáxenes
Sin resumen de edición
Llinia 34:
 
=== Códigu de Derechu Canónicu ===
El [[Códigu de Derechu Canónicu]] (en llatín ''jus canonicum'') ye'l sistema de lleis y principios llegales ellaboraos y fechos cumplir poles autoridaes xerárquiques de la Ilesia Católica pa regular la so organización y gobiernu y pa dirixir les actividaes de los católicos na so xera de desendolcar la misión de la ilesia[30]. El sistema de lleis de la Ilesia Llatina foi el primer sistema llegal del mundu occidental y ye'l más antiguu con un funcionamientu ininterrumpíu nel mundu; les 23 ilesies católiques orientales, pela so banda, gobiérnense acordies a les ordenances propies del canon llexislativu oriental.
 
Les lleis eclesiástiques positives, basaes directa o indirectamente na presuposición de la esistencia d'una llei divina inmutable, la llei natural, deriven so autoridá formal, no que cinca a les lleis qu'afecten al conxuntu de la Ilesia, del papa: esti ye'l supremu llexislador (el Supremu Pontífice), qu'axunta na so persona la totalidá de los poderes llexislativu, executivu y xudicial. Les lleis más específicas, o non xenerales, deriven la so autoridá formal de la promulgación fecha por un llexislador de rangu inferior al supremu llexislador, seya ordinariu o delegáu por elli. Los cánones o lleis d'esti códigu nun afecten namái a cuestiones de naturaleza moral o doctrinal, sinón a toes aquelles propies de la condición humana. Esti códigu organízase con tolos elementos habituales d'un sistema llegal maduru: lleis, xulgaos, abogaos, xueces, un códigu llegal completu y perfectamente articuláu pa la Ilesia Llatina[31] y otru pa les ilesies católiques orientales, principios d'interpretación de les lleis y castigos.
 
El Códigu de Derechu Canónicu regula la vida y la organización de la vida de la Ilesia Católica, y ye independiente de la llei civil de cada estáu. Nos asuntos nos que ye competente namái almite la preeminencia de la llei civil en cuestiones específiques como la tutela de menores; la llei civil, pela so banda, consiente la preeminencia del derechu canónicu en materies específiques como el matrimoniu canónicu. Los testos anguaño en vigor ([[2020]]) son el Códigu de Derechu Canónicu (''Codex Iuris Canonici)'' de [[1983]], na Ilesia Llatina, y el [[Códigu de los cánones de les Ilesies orientales|Códigu de los Cánones de les Ilesies Orientales]] (''Codex Canonum Ecclesiarum Orientalium)'' de [[1990]], nes ilesies orientales.
 
=== Ilesia Llatina ya ilesies orientales ===
 
== Referencies ==