Diferencies ente revisiones de «Vicente Ramón Roca»

Contenido eliminado Contenido añadido
m iguo testu: divos => dios (manual)
Llinia 51:
Depués de 76 escrutinios válidos, l'Asamblea escoyó a Roca como presidente por 27 votos contra 13 a favor de Olmedo. "Convencíu de que nun va poder ser electu'l candidatu por quien sufragé más de 80 vegaes... y que nengún efeutu saludable va producir una resistencia indefinida, votu pa presidente pol señor Vicente Ramón Roca", razonó'l diputáu José María Vallina.
 
Rocafuerte, que votara invariablemente por Olmedo, tuvo un célebre exabrupto: "Prefirióse varar del mercader a la musa de Junín". Referir a varar del divosdios Mercuriu, patrón de los comerciantes, y al cantar de Olmedo a Bolívar. Falar de compres de votos; pero nun hubo tal. Eso sí, Roca usó les sos influencies. Olmedo nun movió un deu. Taba más allá del bien y del mal. Roca gobernó con sagacidad y tolerancia. Formó un gabinete de persones competentes, respetó a la oposición que la atacaba dende los periódicos "El Zurriago" (llátigu), "El Vengador", "El Rebenque" (llátigu reciu de caballeru), "El Progresista", "El Viejo Chihuahua" y "Fray Francisco y el Padre Tarugo"; pero obró apasionadamente contra los partidarios de Flores y más cuando supo que'l xeneral preparar n'Europa pa una [[Tentativa de reconquista española n'Ecuador|reconquista española d'Ecuador]], en complicidá cola reina [[María Cristina de Borbón-Dos Sicilies]].
 
Fomentó la producción per mediu d'una Xunta de Llabradores creada en Guayaquil, ameyoró l'alministración de xusticia cola introducción de xuraos y ordenó la economía; pero los ingresos del Gobiernu llegaron a namái 854.435 pesos nel meyor añu. Enforma influyeron nesta escasez fiscal la movilización de tropes colombianes contra Ecuador y l'espedición de Flores. La movilización foi una respuesta al proyeutu de los revolucionarios Marcistas de recuperar una parte de los territorios ganaos per Colombia en tiempu de Flores. Tratábase, sicasí, d'un proyeutu nada seriu. Nun hubo guerra y roblóse un Tratáu de Paz y Amistá, que dexó la puerta abierta al reclamu ecuatorianu sobre los territorios amazónicos ente los ríos Caquetá y Putumayo.