Diferencies ente revisiones de «Configuración electrónica»

m
iguo testu: qu'el => que'l
m (iguo testu: llínies => llinies)
m (iguo testu: qu'el => que'l)
 
==Notación==
Físicos y químicos empleguen una notación estándar pa señalar les configuraciones electróniques de los átomos y les molécules. Nel casu de los átomos, la notación consiste nuna secuencia de les diverses subcapes atómiques (por exemplu, al [[fósforu]] correspuénde-y la secuencia 1s, 2s, 2p, 3s, 3p) na quque'ell númberu d'electrones asignáu a cada subcapa aparez indicáu en forma de superíndiz. Asina, l'[[hidróxenu]] tien un electrón nel orbital ''s'' de la primer capa; poro, la so configuración escríbese 1s¹. El litiu, pela so banda, tien dos electrones na subcapa 1s y ún na 2s, y la so configuración escríbese 1s² 2s¹ . El fósforu, nesta notación, escríbese asina: 1s² 2s² 2p⁶ 3s² 3p³.
[[Imaxe:Periodic_Table_of_Elements_showing_Electron_Shells.svg|440px|thumb|right|Tabla periódica con detalle de les capes electróniques de cada elementu.]]
Esti sistema ye abegosu pa emplegalu pa notar átomos con munchos electrones, lo que llevó a la creación d'un sistema de notación abreviada. La configuración electrónica espresase como la xunión de los electrones centrales, equivalentes a los del [[gas noble]] del [[periodu de la tabla periódica|periodu]] precedente, y los [[electrón de valencia|electrones de valencia]], una y bones los elementos d'un mesmu periodu diferénciense namái nel númberu d'electrones de les últimes subcapes. El fósforu, por exemplu, ta nel tercer periodu, y diferénciase del [[neón]], el gas noble del segundu periodu, de configuración 1s² 2s² 2p⁶, namái pola presencia d'una tercer capa. La parte de la so configuración igual a la del neón abreviase como [Ne], y eso permite que pueda notase'l fósforu como [Ne] 3s² 3p³ en cuenta de facelo per estensu. Esta convención ye útil, una y bones son los electrones de la capa más esterna los que más influin nes carauterístiques químiques d'un elementu.
Esti enfoque ye lleváu un pasu más allá na [[química computacional]], que tenta siempre de facer estimaciones cuantitatives de les propiedaes químiques. Demientres munchos años la mayoría d'esos cálculos usaben una aproximación LCAO (sigles de "combinación lineal d'orbitales atómicos"), usando un conxuntu de bases d'orbitales atómicos grande y complexu como puntu de partida. L'últimu pasu nesos cálculos ye l'asignación d'electrones a los diversos orbitales moleculares acordies col principiu d'Aufbau. Nostante, non tolos métodos de la química computacional tán basaos na configuración electrónica; la teoría de la densidá funcional, por exemplu, nun la utiliza.
 
Nos átomos o molécules con más d'un electrón el movimientu de los electrones correlaciónase llétricamente, polo que la configuración electrónica nun ye exacta: necesítense un númberu munchu mayor de configuraciones electróniques pa describir esautamente cualisquier sistema con más d'un electrón, y nun puede asociase dengún nivel d'enerxía con una única configuración. Sicasí, la función de les ondes electróniques suele correspondese con un númberu perpequeñu de configuraciones, polo quque'ell conceptu de configuración electrónica sigue siendo básicu pa conocer los sistemes con varios electrones.
 
Otra aplicación fundamental de la configuración electrónica ye la intepretación del [[espectru d'emisión]]. Pa esti fin ye necesario complementar la configuración electrónica con ún o más símbolos de términu, que describen los diferentes niveles d'enerxía disponibles pa cada átomu. Los símbolos de términu pueden ser calculaos pa cada configuración electrónica, y non namái pa los [[estáu estacionariu (mecánica cuántica)|estaos estacionarios o basales]] qu'aparecen llistaos en tables, magar que non se pueden ver, na práutica, tolos niveles d'enerxía. Foi al traviés del análisis del espectru d'emisión como se determinó experimentalmente la configuración electrónica de los elementos nel so estáu estacionariu.