Diferencies ente revisiones de «Estatutu d'Autonomía del País Vascu de 1979»

Contenido eliminado Contenido añadido
m iguo contraición: "con la" => "cola"
m iguo testu: qu'el => que'l
Llinia 31:
| porcentaxe_barras4=1.15
}}
L''''Estatutu d'Autonomía del País Vascu de 1979''' ye la norma institucional pola quque'ell [[País Vascu]] aportó al so autogobiernu constituyéndose en [[comunidá autónoma]] dientro d'[[España]]. A lo llargo de la so hestoria'l País Vascu tuvo dos estatutos d'autonomía, el [[Estatutu d'Autonomía del País Vascu de 1936]], aprobáu en plena [[Guerra Civil Española|Guerra Civil]] y que namái pudo ser puestu en práutica na provincia de [[Vizcaya]] (yá que [[Guipúzcoa]] y [[Álava]] taben en manes del bandu franquista) y el de 1979 (Llei Orgánica 3/1979, de 18 d'avientu, d'Estatutu d'Autonomía pal País Vascu), tamién llamáu «Estatutu de Gernika».
 
== Estatutu d'autonomía de 1979 ==
Llinia 47:
Consta d'un total de 47 artículos distribuyíos nun títulu preliminar y cuatro ordinarios, una disposición adicional y nueve disposiciones transitories.
 
L'Estatutu establez un sistema de gobiernu parllamentariu, nel quque'ell ''[[lehendakari]]'' hai de recibir l'enfotu del [[Parllamentu Vascu]], que ye escoyíu por sufraxu universal ya integráu por 75 diputaos (25 per caúnu de los trés [[Territoriu históricu|territorios históricos]]).
 
Lo que fai al Estatutu d'Autonomía del País Vascu distintu a los demás nun ye'l númberu de les competencies tresferíes —o que pueden tresferise, pos el procesu entá nun foi completáu—, sinón el fechu de que, al empar que nel ordenamientu constitucional, l'autonomía vasca encontar na [[Fueru|foralidad histórica]], reconocida na Constitución española. A partir d'esti supuestu, el País Vascu llogra un procedimientu de financiamientu especial (solo equivalente al de Navarra) basáu nuna actualización de los [[Conciertu económicu|conciertos económicos]] establecíos tres l'abolición de los Fueros en 1876, que se calteníen en [[Álava]] y [[Navarra]] pero fueren derogaos en [[Guipúzcoa]] y [[Vizcaya]] pol réxime franquista al rematar la [[Guerra Civil Española|Guerra Civil]]. Igualmente, l'Estatutu dexa la formación d'un cuerpu de policía propiu, la [[Ertzaintza]], con vocación de policía integral y esplegada por tol territoriu. A lo último, ye tamién una cierta visión de la foralidad la que lleva a constituyir una organización territorial especial, na que les [[Diputación Foral|diputaciones forales]] tienen tantes atribuciones qu'entren n'ocasiones en conflictu col [[Gobiernu vascu]].