Diferencies ente revisiones de «Fisión nuclear»

Contenido eliminado Contenido añadido
m iguo testu: '#\b(in|In)?(C|c)orrect(u|os|a|es)\b#u' => '$1$2orreut$3'
m iguo testu: qu'el => que'l
Llinia 24:
* Anque la fisión ye práuticamente la desintegración de materia radiactivo, empezada de cutiu de la manera más fácil posible (inducíu), que ye l'absorción d'un neutrón llibre, puede tamién ser inducida llanzando otres coses nun nucleu fisionable. Estes otres coses pueden incluyir protones, otros nucleos, o entá los fotones de gran enerxía en cantidaes bien altes (porciones de rayu gamma).
* Bien escasamente, un nucleu fisionable va esperimentar la fisión nuclear bonal ensin un neutrón entrante.
* Cuanto más pesáu ye un elementu más fácil ye inducir el so fisión. La fisión en cualesquier elementu más pesáu quque'ell [[fierro]] produz enerxía, y la fisión en cualesquier elementu más llixeru que'l fierro rique enerxía. Lo contrario tamién ye verdá nes reacciones de [[fusión nuclear]] (la fusión de los elementos más llixeros que'l fierro produz enerxía y la fusión de los elementos más pesaos que'l fierro rique enerxía).
* Los elementos más frecuentemente usaos pa producir la fisión nuclear son el [[uraniu]] y el [[plutoniu]]. L'uraniu ye l'elementu natural más pesáu; el plutoniu esperimenta desintegraciones bonales y tien un [[semivida|periodu de vida]] llindáu. Con éses anque otros elementos pueden ser utilizaos, estos tienen la meyor combinación de bayura y facilidá de fisión.
 
Llinia 62:
Los neutrones d'alta velocidá (52.000 km/s), como los producíos nuna reacción de fusión [[tritiu]]-[[deuteriu]], pueden fisionar l'uraniu-238. Sicasí los producíos pola fisión del uraniu-235, d'hasta 28.000 km/s, tienden a rebotar inelásticamente con él, lo cual los desacelera. Nun reactor nuclear, el <sup>238</sup>O tiende, pos, tantu a desacelerar los neutrones d'alta velocidá provenientes de la fisión del uraniu-235 como a prindalos (cola consiguiente transmutación a plutoniu-239) cuando la so velocidá modérase.
 
L'uraniu-235 fisiona con una gama muncho más amplia de velocidaes de neutrones quque'ell <sup>238</sup>O. Puesto que l'uraniu-238 afecta a munchos neutrones ensin inducir la fisión, tenelo nel amiestu ye contraproducente pa promover la fisión. Ello ye que la probabilidá de la fisión del <sup>235</sup>O con neutrones de velocidá alta pue ser lo suficientemente alzada como pa faer que l'usu d'un moderador seya innecesariu una vegada que se suprimiera'l <sup>238</sup>O.
 
Sicasí, el <sup>235</sup>O ta presente nel uraniu natural en cantidaes bien amenorgaes (una parte por cada 140). La diferencia relativamente pequeña en masa ente los dos isótopos fai, amás, que la so separación seya difícil. La posibilidá de dixebrar <sup>235</sup>O foi afayada con bastante rapidez nel [[proyeutu Manhattan]], lo que tuvo gran importancia pal so ésitu.