Diferencies ente revisiones de «Dewan Negara»

Contenido eliminado Contenido añadido
m +{{control d'autoridaes}}
m iguo testu: qu'el => que'l
Llinia 55:
El '''Dewan Negara''' ([[Idioma malayu|malayu]] para: ''Senáu'', lliteralmente ''Cámara de la Nación'') ye la [[cámara alta]] del [[Parllamentu de Malasia]]. Consta de 70 senadores de los cualos 26 son escoyíos poles asamblees llexislatives estatales, con dos senadores per cada estáu, ente que los otros 44 son nomaos pol [[Yang di-Pertuan Agong]] (Rei), incluyíos cuatro que son nomaos pa representar a los territorios federales.
 
El Dewan Negara polo xeneral revisa la llexislación que foi aprobada pola [[cámara baxa]], el [[Dewan Rakyat]]. Polo xeneral, tolos proyeutos de llei tienen de ser aprobaos tantu por Dewan Rakyat como por Dewan Negara (el Senáu), primero que sían unviaos al Rei pa la so aprobación real. Sicasí, si'l Dewan Negara refuga un proyeutu de llei, solo puede retrasar el pasu del proyeutu de llei por un máximu d'un añu antes d'unvialo al Rei, una restricción similar a la que s'aplica a la [[Cámara de los Lores]] nel [[Reinu Xuníu]]. Al igual quque'ell Dewan Rakyat, el Dewan Negara axuntar nes Cámares del Parllamentu de Malasia en [[Kuala Lumpur]].
 
Orixinalmente, el Dewan Negara taba destináu a actuar como un control del Dewan Rakyat y representar los intereses de los diversos estaos, en función del papel desempeñáu pol so [[Senáu de los Estaos Xuníos|contraparte]] nos [[Estaos Xuníos]]. Sicasí, la constitución orixinal, que prevía la mayoría de los senadores escoyíos polos estaos, foi modificada por que la gran mayoría de los senadores seya nomada pol Rei, lo que teóricamente apurre una vía pa una reconsideración aveseda, relativamente apolítica de los proyeutos de llei, más similares al papel de la Cámara de los Lores británica.