Diferencies ente revisiones de «Karnak»

Contenido eliminado Contenido añadido
m Estilu habitual na nuesa wiki
m [Bot] Reemplazu de testu (-Nilo +Nilu)
Llinia 14:
}}
 
'''Karnak''' (''al-Karnak'',الكرنك, "ciudá fortificada", llamada nel [[Antiguu Exiptu]] '''Ipet sut''', "el llugar más veneráu") ye'l nome d'una pequeña población d'[[Exiptu]], asitiada na ribera oriental del ríu [[NiloNilu]], frente a [[Luxor]], la zona de l'antigua [[Tebas (Exiptu)|Tebas]], qu'allugaba'l complexu relixosu más importante del Antiguu Exiptu.
<center>
{|
Llinia 53:
== El templu de Amón-Ra en Karnak ==
[[Ficheru:Karnak01(js).jpg|thumb|Avenida ([[dromos]]) del templu de Karnak.]]
Ta formáu por dos partes, una más antigua y otra más novedosa. Fuéronse añediendo sales, patios y [[pilonos]] con un claru calter monumental. Tien una exa perpendicular al ríu, que ye'l principal, y otru paralelu, que son añedíos. Hai una canal procedente del [[NiloNilu]] delantre del cual había un cai al que se llegaba por dos ramples, una de cada llau, y delantre de la canal había un banzáu. Del cai al primera pilono había una avenida d'esfinxes con cuerpu de lleón y cabeza de carneru. Esi primera pilono, llamáu pilono I, amuesa 4 furacos a cada llau nos que s'encaxar los mástiles de madera de cedru revistíos de cobre pa les banderolas de díes de fiesta. Na parte de riba tenía 4 pequeñes ventanes que sirvíen por que salieren 4 argolles de cada llau que suxetaben los mástiles. Esti pilono xuntu colos dos llaos llaterales que los siguen fueron obra de la dinastía XXII del faraón Sheshonk I. Dambos nun se terminaron y pollo esti pilono nun tien relieves.
 
[[Ficheru:Karnak-Hypostyle7.jpg|thumb|left|La sala hipóstila.]]
Llinia 68:
Esta construyó n'otru llugar una especie de sala que se llamaba de los festivales. Depués Tutmosis III destruyir y construyó otra sala de festivales. A esti entrar pola derecha. Delantre de la puerta había un colosu y tenía unes especies d'escalinates qu'aportaben al interior. Cuando entrabes había unes habitaciones pal templu. La sala central ye más alta que la nave llateral, bien interesada yá que arrodia tola nave central estructurada con columnes. Esta nave ta sofitada en pilastres.
 
Dempués pásase a l'habitación del xardín botánicu, formada por 4 enormes columnes papiriformes y los relieves d'esta sala fálennos del so paraísu, que yera un xardín de recréu con plantes y aves importantes y curioses. Ellos quieren traer estes especies por que se afaigan al NiloNilu. Finalmente ta'l Sancta Sanctorum, onde taba la estatua d'oru de Amón, d'usu priváu. El templu foi construyíu dende equí hasta'l final.
El llagu sagráu pa unos yera un llugar onde se pasiaben les barques sagraes y p'otros yera una piscina onde se purificaban los sacerdotes. La teoría más acertada ye que se criaben ellí unes oques de Meydum pal so sacrificiu, bien representaes na pintura exipcia. La escalera que baxa hasta la piscina ye llamada escalera de les oques. A partir del pilono IV comunicar por un patiu del escondederu col Pilono VII, obra de Tutmosis III, col VIII obra de Hatshepsut, l'IX de Horemheb y el X de Amenofis III.