Diferencies ente revisiones de «Magnoliophyta»

Contenido eliminado Contenido añadido
m muevo {{PR|Botánica}} a la páxina d'alderique
m iguo testu: qu'el => que'l
Llinia 83:
Como en toles traqueofitas, hai dos generación multicelulares alternaes, llamaes gametofito y esporofito, siendo'l gametofito taloide, y el esporofito entamáu en texíos y órganos. Como en toles espermatofitas, l'[[alternanza de xeneraciones]] gametofítica y esporofítica dar en forma amazcarada, una y bones el [[gametofito]] desenvolver por completu dientro de les estructures del [[esporófito]].
Como en toles traqueofitas, el esporofito ye un "cormo" (con sistema vascular, raigañu y renuevu). Como en toles [[eufilofitas]], el renuevu del esporofito crez gracies al so meristema apical, y ramifícase como un tarmu principal con cañes llaterales, y amás tien fueyes ("eufilos").
Como toles espermatofitas, tienen un ciclu de vida heterospórico y el gametofito desenvolver de forma endospórica (esto quier dicir quque'ell esporofito da espores femenines dientro de les cualos desenvuélvese'l gametofito femenín, y espores masculines dientro de les cualos desenvuélvese'l gametofito masculín), los esporangios nacen siempres nes fueyes ("fueyes fértiles", los estames y los carpelus), y les fueyes fértiles siempres tán nuna estructura llamada flor (equí definida como una caña de crecedera llindada portadora de fueyes fértiles). Como en toles espermatofitas, el megasporangio (presente nel carpelu) produz una única megaspora que nunca lo abandona (megasporangio + megaspora + gametofito femenín + gameta femenina = óvulu). Como en toles espermatofitas, el microsporangio (o sacu polínicu, presente nel estame) produz nel so interior "granos de polen" (microsporas con un únicu gametofito masculín dientro) que son lliberaos al esterior a la espera de que los axentes esternos tresportar hasta les vecindaes del óvulu. Como en toles espermatofitas, el granu de polen al ser aguiyáu emite un tubu polínicu pa fecundar al óvulu.
La flor de anxosperma carauterizar por tener un pedicelo que naz na axila d'una bráctea, que remata nun receptáculu portador de los verticilos o espirales de sépalos los, pétalos, estames y carpelus nesi orde. Los sépalos los y pétalos son fueyes maneres non presentes nel restu de les espermatofitas. Polo xeneral los sépalos los''' son verdes y fotosintéticos, y tienen una función de proteición del brotu cuando la flor inda ta en formación, ente que los pétalos''' son vistosos y coloríos, y tienen una función d'atraición de los axentes polinizadores, polo xeneral animales. Polo xeneral los estames''' consten d'un filamentu y una antera, y l'antera tien 4 microsporangios (sacos polínicos) xuníos por texíu conectivu. El [[gametófito]] masculín ta amenorgáu a tres célules (dos son espermáticas y la tercer forma'l [[tubu polínicu]]). Polo xeneral los '''carpelus''' son fueyes zarraes que caltienen a los óvulos dientro, estremar nuna superficie preparada pa recibir al granu de polen llamada '''estigma''', un pescuezu ('''estilu''') preparáu pa faer crecer al tubu polínicu escontra los óvulos, y una cámara qu'alluga a los óvulos llamada '''ovariu'''. El gametofito femenín ("[[sacu embionario]]") polo xeneral ta amenorgáu a siete célules. Los óvulos tán xuníos a la paré del ovariu per aciu un texíu dacuando llamáu "llibradura", y la forma d'unión (o "tipos de placentación") ye útil pa la determinación de les families. Nun hai que confundir esta placentación cola llibradura que xune al embrión col gametofito femenín (carauterística de toles embriofitas).
Nes anxospermes produzse'l fenómenu de [[doble fecundación]]. Esto quier dicir que los dos nucleos espermáticos que llibera'l granu de polen fecunden unu al óvulu (produciendo'l cigotu que va dar el futuru esporofito adultu) y l'otru a una célula diploide, produciendo un texíu 3n (triploide) de reserva llamáu '''endosperma'''.
Llinia 200:
'''2.3.- La hipótesis de la coevolución ente les anxospermes y los inseutos'''
 
La hipótesis señala que les flores del [[Cretácicu]] ceo teníen calteres que se venceyen a la [[polinización]] [[zoofilia (botánica)|zoófila]], como estames con anteres curties y poca producción de polen, y granos de polen cubiertos con un material "pollenkitt-like" (que los xunta al cuerpu de los inseutos que los visiten). Tamién señalen que'l polen atopáu yera de mayor tamañu quque'ell que ye esvalixáu pol vientu en forma efectiva. Amás, aparentemente les primeres anxospermes yá presentaben signos de ser [[autoincompatibilidad|autoincompatibles]], lo cual nun dexara l'[[autofecundación]]. Toes estes carauterístiques suxuren que yá les primeres anxospermes yeren polinizadas por [[inseutu|inseutos]]. Les ventayes adaptatives de la polinización por inseutos son: la posibilidá d'intercambiu xenéticu ente individuos bien alloñaos y en poblaciones bien pequeñes. Esto facer una hipótesis bien curiosa, pero los rexistros fósiles son ambiguos. Aparentemente los aparatos bucales de los inseutos y les especies de anxospermes diversificáronse aprosimao na mesma dómina, pero los analises nun amuesen una rellación bien significativa: los [[Diptera|dípteros]] (mosques y mosquitos), los [[coleópteros]] (escarabayos) y los primeres [[himenópteru|himenópteros]] (aviespes) apaecieron primero que les primeres anxospermes, dellos himenópteros y los [[lepidópteru|lepidópteros]] (caparines y poliyes) apaecieron más o menos na mesma dómina que les anxospermes, y otres especies d'[[Hymenoptera|himenópteros]], incluyendo [[Anthophila]] (abeyes), apaecieron fai 100 millones d'años, polo que son más recién que les anxospermes. Per otru llau, hai cada vez más evidencies de que los "[[polinizador]]es avanzaos" (abeyes, aviespes y mosques) tienen de xugar un rol importante na evolución y radiación de ciertos grupos de anxospermes, pero la evolución de les anxospermes como grupu nun puede ser esplicada puramente pol so coevolución colos inseutos.
 
'''2.4.- Altes tases intrínseques de especiación'''