Diferencies ente revisiones de «Tiristor»

Contenido eliminado Contenido añadido
m iguo testu: compon => compón
m iguo testu: qu'el => que'l
Llinia 14:
El '''tiristor''' ([[Idioma griegu|gr.]]: ''puerta'') ye una familia de [[componentes electrónicos]] constituyíu por elementos [[semiconductor]]es qu'utiliza [[realimentación]] interna pa producir una conmutación.<ref>[https://books.google.es/books?id=77sPBAAAQBAJ&pg=PT39&dq=Denominar+componentes+electr%C3%B3nicos&hl=es&sa=X&vei=0ahUKEwjW5b6395DLAhXCvBQKHeofBI4Q6AEIJTAA#v=onepage&q=Se%20denominen%20componentes%20electr%C3%B3nicos&f=false ''Montaxe de componentes y periféricos microinformáticos. IFCT0108,'' en Google llibros]</ref> Los materiales de los que se compón son de tipu semiconductor, esto ye, dependiendo de la temperatura a la que s'atopen pueden funcionar como aislantes o como conductores. Son dispositivos unidireccionales (SCR) o bidireccionales (Triac) o (DIAC). Emplégase xeneralmente pal control de [[potencia llétrica]].
 
Pa los SCR el dispositivu consta d'un ánodu y un cátodu, onde les uniones son de tipu P-N-P-N ente los mesmos. Por tantu puede modelase como 2 transistores típicos P-N-P y N-P-N, por eso dizse tamién quque'ell tiristor funciona con tensión realimentada. Créanse asina 3 uniones (denominaes J1, J2, J3 respeutivamente), el terminal de puerta ta a la unión J2 (unión NP).
 
Delles fontes definen como sinónimos al tiristor y al [[rectificador controláu de siliciu|rectificador controláu de siliciu (SCR)]];<ref>Christiansen, Donald; Alexander, Charles K. (2005); ''Standard Handbook of Electrical Engineering (5th ed.)''. McGraw-Hill, ISBN 0-07-138421-9</ref> Anque en realidá la forma correuta ye clasificar al SCR como un tipu de tiristor, al par que los dispositivos [[DIAC]] y [[TRIAC]].
Llinia 40:
A midida que aumenta la corriente de puerta muévese'l puntu de disparu. Puede controlase asina la tensión necesario ente ánodu y cátodu pa la transición OFF -> ON, usando la corriente de puerta fayadiza (la tensión ente ánodu y cátodu dependen direutamente de la tensión de puerta pero solamente pa OFF -> ON). Cuanto mayor sía la corriente suministrada al circuitu de puerta IG (intensidá de puerta), tanto menor va ser la tensión ánodu-cátodu necesaria por que'l tiristor conduza.
 
Tamién puede faese quque'ell tiristor empiece a conducir si nun esiste intensidá de puerta y la tensión ánodu-cátodu ye mayor que la tensión de bloquéu.
 
== Aplicaciones ==