Diferencies ente revisiones de «Trosquismu»

Contenido eliminado Contenido añadido
m Vsuarezp treslladó la páxina "Trotskismu" a "Trosquismu"
Sin resumen de edición
Llinia 1:
{{marxismu}}
El '''trotskismutrosquismu''' ye la versión del [[marxismu-leninismu]] desendolcada por [[León Trotsky]] y que, en términos xenerales, representen una contraposición a la versión del d'[[IósifJosif Stalin|Stalin]], y a les sos teoríes sobre "[[socialismu nun solu país]]".
 
Busca, reencaminar el procesu revolucionariu soviéticu. Un de los sos pilares fundamentales sedría la teoría de "[[la revolución permanente]]" descrita nel so llibru del mesmu [[La revolución permanente|nome]]. Otru de los documentos fundamentales sedría'l ''[[Programa de Transición]]'', escritu tamién por Trotsky. Ún de los sos análisis pa atalantar la evolución capitalista nos países coloniales y semicoloniales foi la teoría del desendolcu desigual y combináu.
Llinia 10:
Tres la victoria del [[nazismu]] y de la carauterización de la [[Tercer Internacional]](estalinista) como contrarrevolucionaria, [[Trotsky]] llamó a construyir la [[Cuarta Internacional]] y partíos políticos revolucionarios independientes en cada país.
 
En la década de [[1930]] postuló l'[[entrismu]] nos partíos [[socialdemocracia|socialistes]], como forma de facilitar la inserción de los grupos trotskistestrosquistes nel [[movimientu obreru]]. Esti trabayu debía facese siempres de manera abierta y por un espaciu breve de tiempu, ya que llueu los trotskistestrosquistes debían fundar los sos propios partíos y organizaciones.
 
Anguaño esisten, alredor del mundu, numberoses organizaciones trotskistestrosquistes que provienen de les agospiaes na [[IV Internacional]]. En su momento viéronse fortalecies en cierta forma pola cayía de la [[Xunión Soviética]]. N'estaos como [[Francia]], [[Arxentina]] y [[Bolivia]], las organizaciones trotskistestrosquistes alquiriron mayor influencia que n'otros, pero ensin algamar un pesu decisivu.
 
== Ver tamién ==