Diferencies ente revisiones de «Legutio»

Contenido eliminado Contenido añadido
m iguo testu: qu'el => que'l
m Correiciones
Llinia 42:
La evolución del topónimu sería Legutianum->Legutiano.
 
D'habese siguíu utilizando'l topónimu Legutiano de forma habitual cabo pensar que al falar n'[[euskera]] prosiguiera evolucionando como Legutiano -> Legutiao ->Legutio; una y bones la perda intervocálica de la «n» ye un fenómenu que se produció n'innumberables topónimos vascos mientres los últimos sieglos. Ello ye que esti fenómenu producióse en dos conceyos estremeros, que los sos nomes vascos modernos son Otxandio y Aramaio, frutu d'una evolución de los más antiguos [[Ochandiano]] y [[Aramayona]]. Utilizando esta analoxía, la [[Real Academia de la Llingua Vasca]] propunxo en [[1979]] «Legutio» como nome vascu de la llocalidá, alxunto pie dea Bilerle. Legutio tuvo más ésitu y anguaño ye la denominación encamentada pola Academia.
 
Sicasí, en [[1980]] el conceyu decidió adoptar «Legutiano» como denominación oficial del conceyu, rescatando ensin más l'antiguu nome del llugar y faciendo casu omiso del encamientu de l'Academia d'utilizar Legutio. Tres delles décades siendo Legutiano el nome oficial, en [[2011]] el conceyu adoptó finalmente la denominación oficial de «Legutio».<ref> [http://www.elcorreo.com/alava/v/20100312/alava/conceyu-legutiano-llamara-legutio-20100312.html El conceyu de Legutiano va llamase Legutio, pero'l pueblu nun va camudar el nome] </ref> Sicasí del pueblu nun camudó oficialmente'l so nome.
Llinia 56:
En [[1683]] Villarreal se reintegrara al [[realengu]] tres la muerte de María Ladrón de Guevara Abendaño, condesa de Escalante y última señora de Villarreal, que morrió ensin descendencia dexando'l so señoríu a la corona nel testamentu.
 
Asitiada nun estratéxicu allugamientu alxunto pie dea los pasos de monte que comuniquen la Llanada Alavesa y Vitoria colos valles vizcainos d'[[Arratia]], [[Duranguesado]] y el guipuzcoanu del [[Alto Deva]]; Legutiano foi escenariu de dellos enfrentamientos bélicos considerables. Los primeres producir mientres les [[Guerres Carlistes]], nes que foi una posición bien acobiciada, al ser considerada la llave de Vitoria». Nel añu de [[1875]], mientres el branu, Villarreal va sufrir dures aiciones y grandes quemes per parte de los lliberales.
 
[[Ficheru:Elosua-Ollerietako zubia.jpg|right|300px|thumb|Ponte de Elosu-Ollerías sobre'l Banzáu de Urrúnaga.]]