Diferencies ente revisiones de «Aleación»

Contenido eliminado Contenido añadido
m Estilu habitual na nuesa wiki
mSin resumen de edición
Llinia 13:
== Propiedaes ==
[[Ficheru:Perlit07.png|thumb|175px|Micrografía d'aceru eutectoide (perlina).]]
Les aleaciones presenten rellumu metálicu y alta [[conductividá llétrica]] y [[conductividá térmica|térmica]], anque usualmente menor que los metales puros. Les propiedaes físicu y químicu son, polo xeneral, similares a la de los metales, sicasí les propiedaes mecániques tales como durez, ductilidadductilidá, tenacidá y otres pueden ser bien distintes, d'ende l'interés qu'espierten estos materiales.
 
Les aleaciones nun tienen una temperatura de fusión única, dependiendo de la [[concentración]], cada metal puro funde a una temperatura, coesistiendo simultáneamente la fase líquida y fase sólida como puede apreciase nos [[diagrama de fase|diagrames de fase]]. Hai ciertes concentraciones específiques de cada aleación pa les cualos la temperatura de fusión unifícase. Esa concentración y l'aleación llograda reciben el nome de eutéctica, y presenta un puntu de fusión más baxu que los puntos de fusión de los componentes.
* Preparación
Históricamente, la mayoría de les aleaciones preparábense entemeciendo los materiales fundíos. Más apocayá, la [[pulvimetalurgia]] algamó gran importancia na preparación d'aleaciones con carauterístiques especiales. Nesti procesu, prepárense les aleaciones entemeciendo los materiales secos en polvu, prensándolos a alta presión y calecer dempués a temperatures xusto per debaxo de les sos [[puntu de fusión|punto de fusión]]. La resultancia ye una aleación sólido y homoxéneo. Los productos fechos en serie pueden preparar por esta téunica abaratando enforma la so costo. Ente les aleaciones que pueden llograse por pulvimetalurgia tán los [[cermet]]s. Estes aleaciones de metal y carbonu (carburos), boro (boruros), osíxenu (óxidos), siliciu (siliciuros) y nitróxenu (nitruros) combinen les ventayes del compuestu cerámicu, estabilidá y resistencia a les temperatures elevaes y a la oxidación, coles ventayes del metal, ductilidadductilidá y resistencia a los golpes. Otra téunica d'aleación ye la implantación d'[[ion]], que foi afecha de los procesos utilizaos pa fabricar chips d'ordenadores o ordenadores. Sobre los metales asitiaos nuna cámara de vacíu, dispárense fexes d'iones de [[carbonu]], [[nitróxenu]] y otros elementos pa producir una capa d'aleación fino y resistente sobre la superficie del metal. Bombardeando titaniu con nitróxenu, por casu, puede producise una aleación aparente pa los implantes de prótesis.
 
La [[plata]], l'oru de 18 [[quilates]] y el [[oru blanco]] son aleaciones de metales preciosos. L'aleación antifricción, el [[latón]], el [[bronce]], [[el metal Dow]], [[la plata alemano]], [[el bronce de torpedu]], el [[monel]], el [[peltre]] y la soldadura son aleaciones de metales menos preciosos. Por cuenta de les sos impureces, l'aluminiu comercial ye en realidá una aleación. Les aleaciones de mercuriu con otros metales llámense axuntadures.