Diferencies ente revisiones de «Topeka (Kansas)»

Contenido eliminado Contenido añadido
m +{{control d'autoridaes}}
m iguo testu: #\[\[Kansas City, Kansas(\|Kansas City)?\]\]#u => Kansas City
Llinia 15:
El coronel Cyrus K. Holliday, de [[Pennsylvania]], aportó al territoriu de Kansas en [[1854]] con perres d'inversores de la costa este pa facer un ferrocarril. Caminó, con otros pioneros, dende Kansas City hasta Lawrence, onde aconceyó col doctor Charles Robinson, axente d'una organización antiesclavitú, y-y desplicó'l so plan. Siguieron camín hasta Tecumseh, pero los dueños d'aquelles tierres queríen-yos munchu dineru pol terrenu que pidía Holliday, y este coló a un llugar a unos ocho quilómetros de Tecumseh, a la vera´l ríu, ú mercó tierra a Enoch Chase, que la comprara primero a los Kaws. Holliday formó una compañía y autonomose presidente d'ella, con Chase y los pioneros que lu acompañaben como accionistes. Quixo nomar la nueva ciudá como Webster, n'honor de Daniel Webster, pero los demás prefirieron un nome llocal, y-y punxeron Topeka a la nueva ciudá, que foi incorporada como tal el [[14 de febreru]] de [[1857]] con Hollyday como alcalde.
[[Imaxe:Topeka Capitol 01.jpg|right|thumb|250px|Capitoliu estatal de Kansas]]
El territoriu de Kansas organizose como un estáu y aprobó la so Constitución en Wyandotte (anguaño [[Kansas City, (Kansas)|Kansas City]]), y foi almitíu na Xunión en [[1861]]. Esa constitución establecía que la capitalidá había dedicise por eleición y el doctor Robinson, nuevu gobernador estatal, puxó por Topeka en cuenta de [[Lawrence, Kansas|Lawrence]] como la nueva capital. Tamién sofitó'l desarrollu del ferrocarril ''Atchison, Topeka & Santa Fe Railway System'', qu'entamó a espandise hacia l'oeste en [[1869]]. Holliday convirtióse nel primer presidente d'esta compañía, que tenía la so sé y los talleres en Topeka y que fizo posible que la población de la ciudá pasara de tener 700 habitantes en 1862 a 5.000 en 1870.
 
Nel [[sieglu XX]] la ciudá fízose conocida internacionalmente como sé de Menninger, una organización ensin ánimu de lucru dedicada al estudiu de les enfermedaes mentales que foi fundada pol doctor Karl Menninger y so pa, el doctor Charles F. Menninger. Na década de 1920 los Menningers abrieron una clínica psiquiátrica, y esta convirtióse en 1938 nel ''Topeka Institute of Psychoanalysis''. Atribúyese-yos a los Menninger la introducción de la psiquiatría nos Estaos Xuníos. La so fundación trabayó en Topeka hasta [[2003]], añu nel que ''The Menninger Clinic'' coló pa [[Houston]].