Diferencies ente revisiones de «Caldera volcánica»

Contenido eliminado Contenido añadido
m +{{control d'autoridaes}}
mSin resumen de edición
Llinia 32:
* Un volcán con lava bien caliente y fluyida va tender a formar conos de bien escasa rimada y bien estendíos, con erupciones bastante tranquiles de tipu ḥawaianu. Nesti casu suelen formase calderes.
* Un volcán con lava bien mafosa (temperatura relativamente frío) suelen formar conos bastante elevaos y abruptos, con rimaes fuertes.
* En casos de mafa estrema (erupciones peleanas) suel formase un [[pescuezu volcánicu|pitón volcánicu]] producíu pola extrusiónestrusión d'un magma bastante fríu y que se solidifica drásticamente por dos razones importantes:
 
1.# La temperatura relativamente frío, como yá se dixo.
2.# L'amenorgamientu violentu de la presión al salir la lava a la superficie. Esto ye, cuando la lava atopar a cierta fondura, taba n'estáu líquidu pola enorme presión que soportaba. Al salir a la superficie, dicha presión mengua polo que la lava se solidifica abruptamente.
 
2. L'amenorgamientu violentu de la presión al salir la lava a la superficie. Esto ye, cuando la lava atopar a cierta fondura, taba n'estáu líquidu pola enorme presión que soportaba. Al salir a la superficie, dicha presión mengua polo que la lava se solidifica abruptamente.
 
== Calderes notables ==