Diferencies ente revisiones de «Cangas del Narcea»

Contenido eliminado Contenido añadido
m iguo testu: seutor => sector
m plurales femeninos -as -es
Llinia 9:
 
== Xeografía ==
El Plan d'Ordenación de los Recursos Naturales d'Asturies (Porna), pretende un emplegu ḷḷendáu ya con xeitu del territoriu cangués pa la conservación de los sous [[ecosistema|ecosistemes]]s. Nesti plan contémplase la creación del [[Parque Natural de les Fontes del Narcea y d'Ibias|Parque Natural de las Fontes del Narcea ya d'Ibias]], con una superficie de 555 km², ya nas súas ḷḷindes incluinse: La [[Reserva Natural de Munieḷḷos]], que tien la mayor masa forestal de [[carbayu|carbayos]] ya rebol.los de tola [[Cornisa Cantábrica]], ya la [[Reserva del Cuetu d'Arbas]].
 
El picu cimeiru ya'l '''Cuetu d'Arbas''', con 2007 metros d'altor, asitiáu nu Puertu, ou puertu de [[Lleitariegos]], otru picu d'interés ya '''El Cabril''', con 1925 metros d'altor.
Llinia 21:
El so clima ya templáu ya chuviegu. Teniendo una [[vexetación]] au predomina una masa forestal propia con abondos [[carbayu|carbayos]], [[castañu|castaños]], rebol.los ya [[faya|fayas]]. Enguanu bona parte de estas viescas tán medrando ya recuperando tarrén pol abandonu rural.
 
Cangas tien un microclima gracias a la influyencia continental, polo que los sous [[iviernu|iviernos]] carauterízanse por ser fríos con mínimas absolutas de hasta -19ºC. Los [[branu|branos]] al aviesu del restu d'Asturies son calurosos nos que son muitos los días con máximas alrodiu ou superiores a 30ºC, llegando deḷḷos días del branu a marques superiores o mui cercanas a los 40ºC. Yá que a la zona chegan los frentes menos cargaos d'humedá ya la disposición del vaḷḷe del Narcea (norte-sur) ta escontra los frentes ñubosos (oeste-leste), prodúzse nel conceyu l'efeutu ''foehn'', colo que las chuvias rexistradas son sensiblemente menores a las del restu d'Asturies, alrodiu los 900mm por anu, un 30% menos que nu restu la Comunidá. Amás la radiación de la zona ya sensiblemente superior yá que los días soliaos son claramente superiores al restu'l país. Toos estos rasgos climatolóxicos repercuten na vexetación, polo que la presencia de [[faya|fayes]]s, dependiendo de la orientación de cada vaḷḷe, se dividen el espaciu conos reboḷḷos ''[[Quercus pyrenaica]], [[Quercus petraea]]'' ya ''[[Quercus orocantabrica]]''. El [[vinu]] atopa en Cangas un sitiu afayaizu tanto n'aspeutu ''edáficu'' como climatolóxicu con variedades adaptadas a las particularidades climáticas del surdoccidente asturianu.
 
===Fauna===