Diferencies ente revisiones de «Amiano Marcelino»

Contenido eliminado Contenido añadido
m Correiciones
m iguo testu: #\b(contempor)a(neos|nees|nea)\b#ui => $1á$2
Llinia 12:
Empezó a escribir la so obra ''Rerum Gestarum Libri XXXI'' (llamada de cutiu ''Hestories'') na capital del Imperiu, en principiu como una continuación de les obres de [[Tácito]], en [[prosa rítmica]], daqué notable teniendo en cuenta que'l llatín nun yera la so llingua materna. Los sos escritos concentren tolos acontecimientos asocedíos nel Imperiu ente l'ascensión al tronu de [[Nerva]] nel añu [[96]] y la muerte de [[Valente]] na [[Batalla de Adrianópolis]] ([[378]]), arrexuntaos en 31 volúmenes de los que se perdieron anguaño los 13 primeros. A resultes d'ello, namái se conocen los tomos finales, que narren la dómina entendida ente 353 y 378.
 
La obra, escrita en llatín pa facilitar el so espardimientu (Amiano Marcelino falaba y escribía de normal en [[idioma griegu|griegu]]), reportó-y gran fama en tol Imperiu, especialmente en Roma y Antioquía. El so llugar como autor de referencia permaneció hasta'l [[sieglu VI]], sumiéndose nel olvidu mientres la [[Edá Media]]. A pesar de les partes perdíes, considerar a les ''Hestories'' de Marcelino como una obra de referencia obligada —por única cuasi— pa entender los últimos años de gobiernu de Constancio II, los mandatos de Xulianu, [[Joviano]], [[Valentiniano I]] y Valente y los primeros años de [[Graciano'l Mozu|Graciano]], amás de qu'ufierta una semeya de la realidá político y social nel baxu Imperiu romanu, la so decadencia y les causes d'ésta (achacaes pol autor a la dexadez, deshonor y hedonismu de la población) y l'organización político y militar de numberosos pueblos [[bárbaru|bárbaros]] (incluyíos los [[hunu|hunos]] y los [[visigodu|visigodos]]). Asina mesmu, Amiano Marcelino dexa entever nes sos obres les aciages consecuencies que la situación del momentu traeríen a Roma, como'l saquéu d'[[Alarico I]] que sobrevieno dos décades dempués de la probable muerte del historiador, que foi vistu polos contemporaneoscontemporáneos como'l fin del mundu hasta entós conocíu. Amiano Marcelino yera [[paganu]] y nun tenía en gran apreciu al [[Cristianismu]], polo que ye probable que la so postura influyera en quien vieron más tarde a esa relixón como la causante de la cayida de Roma, una idea que punxo n'apiertos inclusive a [[Agustín d'Hipona|San Agustín]].
 
Ignórase la fecha esacta de la so muerte. L'últimu añu nel que puede presuponese que siguía vivu ye [[391]], pos noma a [[Sestu Aurelio Víctor]] como [[prefeutu romanu|prefeutu]] de Roma, quien aportó esi añu a dichu cargo. Posiblemente morrió escontra l'añu 400 d. C.