Diferencies ente revisiones de «Cabu Dezhneva»

Contenido eliminado Contenido añadido
Pachug (alderique | contribuciones)
m control d'autoridaes using AWB
m preferencies llingüístiques: conectaos => coneutaos
Llinia 13:
 
== Historia ==
En 1898, el cabu foi rebautizado oficialmente como cabu Dezhniova, en sustitución del nome col que lo bautizara'l capitán [[James Cook]], ''East Cape'' («cabu del Este». Nomar en reconocencia al navegante rusu Semión Dezhniov (1605-72), que foi'l primer européu que lo columbro en [[1648]], nuna travesía a lo llargo de la mariña norte d'Asia. Afayó'l qu'entós foi llamáu estrechu de Anián ente Asia y Alaska, probando asina que dambos continentes nun taben conectaosconeutaos. Siguió la mariña y dobló la península de Chukchi. Nos sos informes Dezhniov dio la descripción d'esti llexendariu «Puexu Tabin», que la so esistencia foi albidrada polos xeógrafos antiguos. Dezhniov tamién describió dos islles de los nativos de Chukchi («zubatykh de Ostrova»), agora conocíes como les islles Diómedes. Recoyó datos etnográficos interesantes sobre los nativos de Chukchi, qu'afataben el so llabiu inferior con cachos de caniles o de güesos de ballena. El puertu de llegada de la espedición de Dezhniov ye desconocíu. Hai un gran monumentu a Dezhniov na mariña.
 
El cabu Dezhniov foi un centru pal comerciu entreballeneros y comerciantes de pieles estauxunidenses (y otros) y nativos yupik y chukchis, a finales del sieglu XIX y principios del sieglu XX. Nos primeros años, los buques llegaben a Uelen pa comerciar coles pieles producíes a lo llargo de la mariña ártica. Darréu, estableciéronse estaciones comerciales en Uelen y Deshnevo (nome chukchi, ''Keniskun''; en yupik, Kaniskak). Fuentes de la dómina dacuando falen d'un pueblu llamáu Emma-Town. Anque esti nome puede derivar de la cercana aldega yupik Enmitahin (en chukchi, «fin de los cantiles») el nome paez referise a Keniskun (onde taben los comerciantes) o seique a dambos pueblos xuntos. De los cuatro pueblos históricos qu'había sobre'l propia cabu, namái Uelen sigue tando habitáu. La histórica aldega yupik de Naukan, na mariña sureste del cabu, foi sacupada en 1958, siendo la mayoría de los ocupantes treslladaos a Nunyamo, cerca de la badea de San Llorienzo.
Llinia 28:
File:Port Dezhnev Lagoon.JPG |Vista de parte de Puertu Dezhniov en 1913. Les cabañes d'estilu americanu cerca de la llaguna fueron probablemente un puestu comercial.
</gallery>
{{control d'autoridaes}}
[[Categoría:Rusia]]