Diferencies ente revisiones de «Spermatophyta»

Contenido eliminado Contenido añadido
m plurales femeninos -as -es
m preferencies llingüístiques: conectaos => coneutaos
Llinia 65:
La heterosporía anicióse munches vegaes en forma independiente en llinaxes non emparentaos de plantes vasculares (hai exemplos en [[lycophytas]], en [[equisetopsidas]] y en [[polypodiopsidas]]), en munchos d'esos casos el desenvolvimientu de la heterosporía foi siguíu d'un amenorgamientu del númberu de megasporas funcionales. Na llinia que condució a les plantes con grana, nel esporofito adultu que desenvuelve los sos megasporangios, produzse la meiosis de namái una célula por megasporangio, y por albuertu de 3 de los productos de la meiosis, el númberu de megasporas funcionales ye amenorgáu a namái un megaspora funcional por megasporangio. Esa única megaspora funcional, nel llinaxe de les espermatofitas foi retenida dientro del megasporangio, desenvolviendo'l so gametofito femenín y gameta femenina por completu dientro del megasporangio de la xeneración esporofítica anterior. Finalmente'l megasporangio desenvolvió los tegumentos dexando abiertu'l pequeñu furu llamáu [[micrópila]].
 
La nuesa conocencia de los oríxenes de la grana básase principalmente en fósiles bien calteníos del [[Devónicu]] tardíu y [[Carboníferu]] ceo, que fueron llamaos "[[progimnospermas]]" o "felechos con grana". Recordemos que la diferenciación ente un tarmu principal y cañes llaterales yá evolucionara nel llinaxe de les eufilofitas. Lo primero qu'apaez nel llinaxe que derivó nes espermatofitas, foi atopáu nel Devónicu tardíu, y ye l'apaición de tueros bien grandes, con madera bastante similar na so estructura a la de les modernes coníferes. Estos tueros taben conectaosconeutaos a enormes sistemes de cañes que portaben munches fueyes pequeñes. ''Archaeopteris'', como agora ye llamada, foi afayada como heterospórica, pero entá ensin formar granes.
 
La reconstrucción más esacta y l'allugamientu nel árbol filoxenéticu de ''Archaeopteris'' y otres "progimnospermas" como ''Aneurophyton'' (Beck 1981, 1988, Beck y Wight 1988), foi fundamental por que los científicos puedan establecer tantu l'orixe de la heterosporía como'l de la producción de madera, y llegar a la conclusión de que los dos yeren anteriores a la evolución de la grana. Polo tanto ye incorreutu afirmar qu'esos dos fósiles pertenecen a un clado que se llame espermatofitas ("plantes con grana"), magar son ancestros de les plantes con grana actuales. Polo tanto les espermatofitas y esos dos fósiles pertenecen a un grupu monofilético mayor, que foi llamáu "'''Lignophyta'''" (Doyle y Donogue 1990), en referencia a que yá producíen madera.