Diferencies ente revisiones de «Océanu Pacíficu»

Contenido eliminado Contenido añadido
m mapa
mSin resumen de edición
Llinia 3:
L''''océanu Pacíficu''' ye la mayor de les divisiones oceániques de la Tierra. Estiéndese dende'l [[océanu Glacial Árticu]] al norte hasta'l [[océanu Glacial Antárticu]] (o, según les definiciones, hasta l'[[Antártida]]) al sur, y ta arrodiáu por [[Asia]] y [[Australia]] al oeste y por [[América]] al este.
 
Con una estensión de 165,25 millones de km², esta sodivisión del [[Océanu Mundial]] -y, por tantu, de la [[hidrosfera]]- cubre'l 46% de la superficie acuática de la [[Tierra]] y alredor del 33% de la so superficie total, siendo, poro, mayor que la suma de toles mases de tierra del planeta. L'[[llinia ecuatorial|ecuador]] sodivídelu en océanu Pacíficu Norte y océanu Pacíficu Sur, con dos esceiciones: les [[islles Galápagos]] y [[islles Gilbert|Gilbert]], que s'estienden al norte y al sur d'elli, considérense parte del Pacíficu Sur<ref>[http://www.iho-ohi.net/iho_pubs/standard/S-23/S23_1953.pdf International Hydrographic Organization (1953). ''Limits of Oceans and Seas'' (3rd ed.). MonteMontecarlu Carlo, Monaco.(Mónacu)]</ref> La [[fosa de les Marianes]], na fastera occidental del Pacíficu Norte, ye'l puntu más fondu de la superficie terrestre, llegando hasta los 10.911 [[metru|m]] de fondura<ref>[http://web-japan.org/atlas/technology/tec03.html ''Japan Atlas: Japan Marine Science and Technology Center''.]</ref>.
 
Los primeros occidentales qu'avistaron el océanu Pacíficu ficiéronlo a entamos del [[sieglu XVI]], cuando l'esplorador español [[Vasco Núñez de Balboa]] cruzo l'[[ismu de Panamá]] en [[1513]] y descubrió lo qu'elli llamó ''Mar del Sur''. El nome actual dió-ylu l'esplorador portugués [[Fernão de Magalhães|Fernandu de Magallanes]] demientres la espedición española que circunnavegó'l mundu en [[1521]]. Dempués de bordear el [[cabu d'Hornos]] alcontró vientos favorables al aportar a mar abiertu, y poro decidió llamar ''Mar Pacifico'' al océanu que travesaba<ref>[http://www.newadvent.org/cathen/09526b.htm Biografía de Fernando de Magallanes na ''Catholic Encyclopedia'' (n'inglés).]</ref>.