Diferencies ente revisiones de «Ritos funerarios del Antiguu Exiptu»

Contenido eliminado Contenido añadido
m +{{control d'autoridaes}}
BandiBot (alderique | contribuciones)
m salear por navegar
Llinia 29:
En preparando la momia, yera necesariu qu'un sacerdote alicar simbólicamente. El "Ritual de l'Apertura de la Boca" yera dirixíu por un sacerdote, quien pronunciaba un conxuru y tocaba a la momia o al [[sarcófagu]] con una [[azuela]] de cobre o piedra. Esta ceremonia sirvía p'asegurase de que la momia pudiera falar y alendar na otra vida. De la mesma, el sacerdote podía recitar conxuros p'alicar los brazos, les piernes y otres partes del cuerpu de la momia.
 
Amás del "Ritual de l'Apertura de la Boca", a munches momies soterrar xunto a dalgún tipu de "lliteratura funeraria", por que la llevaren a la otra vida. La mayoría d'esta lliteratura consistía nuna llista de conxuros ya instrucciones pa salearnavegar escontra la otra vida. Mientres l'Antiguu Imperiu, namái'l faraón tenía accesu a esti material, al que los espertos refiérense como los ''[[Testos de les Pirámides]]'', testos qu'ayudaben al faraón na otra vida. El faraón [[Unis]] foi'l primeru n'usar esta coleición de conxuros, yá que apaecen grabaos nes parés de la so [[Pirámide (arquiteutura)|pirámide]] y nes de dalgunos de los sos socesores.
 
Tamién s'atoparon dalgunos de los conxuros de los Testos de les Pirámides en cámares funeraries d'oficiales d'altu rangu y en munchos ataúdes que daten del [[Primer periodu entemediu d'Exiptu|Primer Periodu Entemediu d'Exiptu]] y l'[[Imperiu Mediu]]. Nesta dómina los testos evolucionaron escontra lo que los estudiosos llamen los ''[[Testos de los Sarcófagos]]''. Nesti periodu, los nobles y dellos exipcios ensin parentescu cola realeza empezaron a tener accesu a la lliteratura funeraria, que más tarde evolucionaría hasta dar llugar al conocíu ''[[Llibru de los Muertos]]''. En tiempos del Nuevu Imperiu, cualquier exipciu que pudiera dexase un Llibru de los Muertos disponía de los conxuros ya instrucciones necesarios pa llegar a la otra vida sanu y salvu.