Diferencies ente revisiones de «Conceyu de Laterano IV»

Contenido eliminado Contenido añadido
m -ces -ques
m preferencies llingüístiques: laica|laicu|laicos => llaica|llaicu|llaicos
Llinia 34:
La [[bulda]] de convocatoria unviada por Inocencio III yá en 1213, la "Vineam Domini Sabaoth"'' fala de la xunta d'una asamblea ''"siguiendo l'antigua costume de los Santos Padres"''.<ref>Cf. ''PL'' 216, 823-827.</ref>
 
Deseyábense algamar dos oxetivos: d'un llau, ''"extirpar los vicios y afitar les virtúes... suprimir les herexíes y fortalecer la fe..."''; y, d'otru, ''"sofitar a Tierra Santa cola ayuda tantu de clérigos como de laicosllaicos"''. En resume: afitar la reforma y promover la cruzada.
 
[[Inocencio III]] deseyaba que'l concilio fuera auténticamente [[Ecumenismu|ecuménicu]]. El númberu de participantes foi, n'efeutu, impresionante p'aquella dómina: más de cuatrocientos obispos de la cristiandá llatina (incluyíos los de los países más nuevos), más d'ochocientos representantes de les distintes [[orde relixosa|órdenes relixoses]] y los [[embaxador]]es de tolos príncipes y de numberoses ciudaes. Nun se consiguió, sicasí, la presencia de representantes de la [[Ilesia griega]].
Llinia 53:
Otros amosaben el so interés pol desendolque de les órdenes relixoses: funcionamientu de los capítulos y prohibición de nueves fundaciones con cuenta d'evitar una anárquica proliferación.
 
Dos importantes cánones tocaben específicamente a los [[laicullaicu (relixosu)|laicosllaicos]]: el 21 (''utriusque sexus'') qu'imponía la obligatoriedá añal de la confesión y la comunión; y el 51 que rebaxaba al cuartu grau de [[consanguinidá]] la prohibición de contraer [[matrimoniu]] y prevenía contra la so clandestinidá.
 
Los [[xudíos]] -afeutaos yá por disposiciones del [[Concilio de Letrán III|III Concilio de Letrán]]- fueron nel IV oxetu de nueves restricciones: los cánones 68 a 70 imponíen-yos traxes especiales, l'alloñamientu de los cargos públicos y prohibíen radicalmente a los conversos retornar a la so antigua fe.