Diferencies ente revisiones de «Sabela d'Aragón (1470-1498)»

Contenido eliminado Contenido añadido
m quito enllaces interllingüísticos
BandiBot (alderique | contribuciones)
m #tres por tres
Llinia 15:
Asegurada la socesión de los reinos hispanos, los Reis Católicos deciden alcordar uniones matrimoniales pa les sos fíes.
 
Se concierta entós, como una de les clauses (Tercerías de Moura) del Tratáu de Alcáçovas (1479), el matrimoniu d'Isabel col príncipe herederu de Portugal, Alfonso, únicu fíu sobreviviente del rei Juan II, desoyendo la reina les proposiciones de los reis de Nápoles y Francia. Quería compensar a Isabel pos, según testimonios coetaneos la nueva princesa nunca entendió por qué siendo la primoxénita y pudiendo reinar en Castiella una muyer nun siguió perteneciendo a ella'l principáu d'Asturies dempués de la nacencia del príncipe Juan. Isabel entós, #treslladar a [[Portugal]], cola incertidume sobre cómo sería'l so futuru nel so nuevu país. La princesa nun deseyaba n'absolutu esti enllaz y pollo, la so madre la reina quixo despidise d'ella con un fuerte repiqueo de campanes pa celebrar l'enllaz de la so fía primoxénita. La boda #celebrar na ciudá de Estremoz el 3 de payares de 1490. Nel momentu del enllaz, Isabel cuntaba con #venti años #acabante cumplir, ente que l'infante Alfonso tenía apenes 15. A pesar d'esta diferencia d'edá, dende'l primer intre que se conocieron namoráronse; asina, lo que nun empiezu foi un matrimoniu políticu terminó siendo una unión por amor.
 
La feliz unión d'Isabel y Alfonso sería de curtia duración yá que el 13 de xunetu de 1491, el mozu infante fina por causa de una cayida de caballu. Ensin fíos y afarada pol dolor, Isabel vuelve a [[España]] como princesa viuda de Portugal ya instálase en Sevilla, dende onde va ayudar a los sos padres n'asuntos del reinu.