Diferencies ente revisiones de «Quark»

Contenido eliminado Contenido añadido
m +{{control d'autoridaes}}
Sin resumen de edición
Llinia 1:
Un '''quark''' ye una partícula elemental de la que se componen, ente otros, los protones y los neutrones: un [[protón]] tientienen dos quark up y un down, el [[neutrón]] tientienen dos down y un up.
 
HaiHay seis clases distintesdistintos de quarks, con diferentes masesmasas y diferentes cargues: ''up'', ''down'', ''strange'', ''charm'', ''bottom'' y ''top''.
 
Los quarks nunca apaecenaparecen aislaosaislados, porque tanestán muy atraíosatraídos enteentre ellos polapor la fuerciafuerza nuclear fuerte (cuyes partículespartículas son los [[gluones]]), y formen los [[hadrones]] (bariones, como'l el protón o el neutrón; o mesones, que tienen un quark y el su antiquark). PaPara explicar los enlaces entre quarks, los científicos ficieronhicieron un convenio de colores y los hadrones que se formen tienen que tener el blancu, a partir de los colores de los quarks que los componen (encarnáuencantáu, azul y verde).
 
Los dos quarks más lixerosligeros y más frecuentes son los up y down. Los quarks up tienen carga positiva igual en módulo a dos tercios de la carga elemental (la del [[electrón]]). Los down tiénenlatienen la negativa y ye nallena más un terciutercio de la elemental.
 
Por eso, en un protón:
Llinia 15:
2/3 - 1/3 - 1/3 = 0
 
La masa de los quarks down ye un poco mayor que la de los up. Entós, la del neutrón tamiéntambién ye un poco mayor que la del protón.
 
El resto de hadrones suelen ser bastante inestables y son difíciles de conseguir, aunque seguramente lleguen en los rayos cósmicos que impacten escontra l'atmósfera.
Llinia 21:
----
 
== EnllacesEnlaces esternosexternos ==
 
Una páxinapágina web muy interesante que falahabla de tootodo esto ye [http://particleadventure.org/ the particle adventure] {{en}}.
 
{{control d'autoridaes}}