Diferencies ente revisiones de «Quark»

Contenido eliminado Contenido añadido
Sin resumen de edición
m Revertíes les ediciones de 2806:106E:10:F948:20A4:1383:E354:863F (alderique) hasta la cabera versión de XabatuBot
Etiqueta: Reversión
Llinia 1:
Un '''quark''' ye una partícula elemental de la que se componen, entreente otros, los protones y los neutrones: un [[protón]] tienentien dos quark up y un down, el [[neutrón]] tienentien dos down y un up.
 
HayHai seis clases distintosdistintes de quarks, con diferentes masasmases y diferentes cargues: ''up'', ''down'', ''strange'', ''charm'', ''bottom'' y ''top''.
 
Los quarks nunca aparecenapaecen aisladosaislaos, porque estántan muy atraídosatraíos entreente ellos por lapola fuerzafuercia nuclear fuerte (cuyes partículaspartícules son los [[gluones]]), y formen los [[hadrones]] (bariones, como el'l protón o el neutrón; o mesones, que tienen un quark y el su antiquark). ParaPa explicar los enlaces entre quarks, los científicos hicieronficieron un convenio de colores y los hadrones que se formen tienen que tener el blancu, a partir de los colores de los quarks que los componen (encantáuencarnáu, azul y verde).
 
Los dos quarks más ligeroslixeros y más frecuentes son los up y down. Los quarks up tienen carga positiva igual en módulo a dos tercios de la carga elemental (la del [[electrón]]). Los down tienen latiénenla negativa y llenaye na más un tercioterciu de la elemental.
 
Por eso, en un protón:
Llinia 15:
2/3 - 1/3 - 1/3 = 0
 
La masa de los quarks down ye un poco mayor que la de los up. Entós, la del neutrón tambiéntamién ye un poco mayor que la del protón.
 
El resto de hadrones suelen ser bastante inestables y son difíciles de conseguir, aunque seguramente lleguen en los rayos cósmicos que impactanimpacten en contra de laescontra l'atmósfera.
 
----
 
== LaEnllaces conclusiónesternos ==
Con el triunfo de la teoría atómica en el siglo XIX se concluía que los átomos eran los componentes últimos de la materia y de ahí su nombre por ser indivisibles.
 
Una páginapáxina web muy interesante que hablafala de todotoo esto ye [http://particleadventure.org/ the particle adventure] {{en}}.
== Enlaces externos ==
 
Una página web muy interesante que habla de todo esto [http://particleadventure.org/ the particle adventure] {{en}}.
 
{{control d'autoridaes}}