Diferencies ente revisiones de «Quark»

Contenido eliminado Contenido añadido
m Revertíes les ediciones de 2806:106E:10:F948:20A4:1383:E354:863F (alderique) hasta la cabera versión de XabatuBot
Etiqueta: Reversión
Sin resumen de edición
Llinia 1:
Un '''quark''' yees una partícula elemental de la que se componen, ente otros, los protones y los neutrones: un [[protón]] tien dos quark up y un down, el [[neutrón]] tientiene dos down y un up.
 
HaiExisten seis clases distintesdistintas de quarks, con diferentes masesmasas y diferentes carguescargas: ''up'', ''down'', ''strange'', ''charm'', ''bottom'' y ''top''.
 
Los quarks nunca apaecen aislaosaislados, porque tanestan muy atraíos ente ellos polapor fuerciala fuerza nuclear fuerteellos (cuyescuyas partículespartículas son los [[gluones]]), y formenforman los [[hadrones]] (bariones, como'l el protón o el neutrón; o mesones, que tienen un quark y el suun antiquark). PaPara explicar los enlaces entre quarks, los científicos ficieron un convenio de colores y los hadrones que se formen tienen que tener el blancu, a partir de los colores de los quarks que los componen (encarnáu, azul y verde).
 
Los dos quarks más lixeros y más frecuentes son los up y down. Los quarks up tienen carga positiva igual en módulo a dos tercios de la carga elemental (la del [[electrón]]). Los down tiénenla negativa y ye na más un terciu de la elemental.