Diferencies ente revisiones de «Quark»

Contenido eliminado Contenido añadido
Sin resumen de edición
m Revertíes les ediciones de 204.108.71.69 (alderique) hasta la cabera versión de Omarete
Etiqueta: Reversión
Llinia 1:
Un '''quark''' esye una partícula elemental de la que se componen, ente otros, los protones y los neutrones: un [[protón]] tien dos quark up y un down, el [[neutrón]] tienetien dos down y un up.
 
ExistenHai seis clases distintasdistintes de quarks, con diferentes masasmases y diferentes cargascargues: ''up'', ''down'', ''strange'', ''charm'', ''bottom'' y ''top''.
 
Los quarks nunca apaecen aisladosaislaos, porque estantan muy atraíos ente ellos porpola la fuerzafuercia nuclear ellosfuerte (cuyascuyes partículaspartícules son los [[gluones]]), y formanformen los [[hadrones]] (bariones, como el'l protón o el neutrón; o mesones, que tienen un quark y unel su antiquark). ParaPa explicar los enlaces entre quarks, los científicos ficieron un convenio de colores y los hadrones que se formen tienen que tener el blancu, a partir de los colores de los quarks que los componen (encarnáu, azul y verde).
 
Los dos quarks más lixeros y más frecuentes son los up y down. Los quarks up tienen carga positiva igual en módulo a dos tercios de la carga elemental (la del [[electrón]]). Los down tiénenla negativa y ye na más un terciu de la elemental.