Diferencies ente revisiones de «Historia de la India»

Contenido eliminado Contenido añadido
m iguo testu: [[kilómetru => [[quilómetru
m preferencies llingüístiques: dialéctica => dialéutica
Llinia 194:
=== Periodu clásicu mediu ===
====Imperiu Gupta - Yera Dorada ====
La India clásica referir al periodu cuando gran parte del subcontinente indiu tuvo xuníu sol Imperiu Gupta (aprosimao de 320 a 550 d.C.). Llamóse a esti periodu la Era Dorada de la India, que tuvo marcada por grandes meyores na ciencia, teunoloxía, inxeniería, l'arte, la dialécticadialéutica, lliteratura, lóxica, les matemátiques, astronomía, relixón y filosofía que materializaron los elementos de lo que se conoz como la cultura hindú. Los númberos indoarábigos, un sistema de notación posicional, aniciar na India y más tarde seríen tresmitíos a Occidente per mediu de los árabes. Los primeros númberos indios namái consistíen en nueve símbolos, hasta'l periodu ente los años 600 y 800 d.C., cuando se desenvolvió'l símbolu de cero pal sistema numberal. La paz y prosperidá creaes col lideralgu de los guptas dexaron la persecución d'empreses científiques y artístiques na India.
El puntu cume d'esta creatividá cultural son magnífiques obres arquiteutóniques, escultóriques y pictóriques. El periodu Gupta produció intelectuales como Kalidasa, Aryabhata, Varahamihira, VIshnu Sharma y Vatsyayana, quien llograron grandes meyores en munchos campos académicos. El periodu Gupta foi un parteaguas na cultura india: los guptas realizaben sacrificios védicos pa legitimar el so gobiernu, pero tamién sofitaron el budismu, que siguió siendo una alternativa a la ortodoxa brahmánica. Les fazañes militares de los trés primeros gobernantes –Chandragupta I, Damadragupta y Chandragupta II– axuntaron gran parte de la India sol so lideralgu. La ciencia y l'alministración política algamaron nuevos puntos cume mientres la era Gupta. Los fuertes llazos comerciales tamién convirtieron a la rexón nun importante centru cultural y establecer como la base qu'influyiría en reinos y rexones cercanos en Birmania, Sri Lanka, l'archipiélagu malayu ya Indochina.
Los postreros guptas aguantaron con ésitu a los reinos del noroeste hasta la llegada de los hunos alchons, quien s'establecieron n'Afganistán escontra la primer metá del sieglu V, cola so capital en Bamiyán. Sicasí, gran parte del Decán y el sur de la India nun se vieron afeutaos por estos acontecimientos nel norte.