Diferencies ente revisiones de «Protohistoria»

Contenido eliminado Contenido añadido
Sin resumen de edición
mSin resumen de edición
Llinia 1:
La '''Protohistoria''' ye la dómina intermedia ente la HestoriaHistoria y la Prehistoria; esti periodu, más que nos outrosotros hestóricoshistóricos, depende principalmente de la situación cultural del pueblu n'estudiu.
{{Ficha d'estáu desapaecíu}}
Asina, la protohistoria ye cuando un pueblu entra na HestoriaHistoria Xeneral a traviés de lasles referenciasreferencies d'outraotra sociedá, pero los elementos culturales del primeiruprimeru son entá prehestóricosprehistóricos. Tamién considérase a un pueblu como protohestóricuprotohistóricu cuando la súaso escritura nun ye posible conocela ou investigala polo que nun entraríanentraríen de ''[[wikt:motu proprio|motu proprio]]'' na dómina Hestóricahistórica, na cuala se forma parte a traviés de la escritura.
La '''Protohistoria''' ye la dómina intermedia ente la Hestoria y la Prehistoria; esti periodu, más que nos outros hestóricos, depende principalmente de la situación cultural del pueblu n'estudiu.
 
Asina, la protohistoria ye cuando un pueblu entra na Hestoria Xeneral a traviés de las referencias d'outra sociedá, pero los elementos culturales del primeiru son entá prehestóricos. Tamién considérase a un pueblu como protohestóricu cuando la súa escritura nun ye posible conocela ou investigala polo que nun entrarían de ''[[wikt:motu proprio|motu proprio]]'' na dómina Hestórica, na cuala se forma parte a traviés de la escritura.
== Exemplos ==
Casos paradigmáticos de culturas protohestóricasprotohistóriques sedríansedríen, ente outrasotres, la etrusca, la iberaíbera, l'[[astures|astur]] ouo las tribus indíxenes actuales de [[Papúa-Nueva Guinea]].
Nel casu de los primeirosprimeros dousdos pueblos malquemasque presentabanpresentaben una sociedá estructurada y con una escritura formada y desendolcada, nun conocemos lulo qu'esos documentos implicabanimplicaben ouo queríanqueríen diciredicir.
Nel casu de los satures, por exemplu, son parte de la Protohistoria y non de la HestoriaHistoria, dau qu'entrorunentraron nésta a traviés de lasles referenciasreferencies de los hestoriadoreshistoriadores grecollatinos.
Un casu semeyáu sedría’lsedría'l de lasles poblaciones indíxenes actuales de l'Amazonia ouo de Papúa yá que, anque la súaso sociedá ta anclada na Prehistoriaprehistoria (en muitos casos nel [[Neolíticuneolíticu]]), la súaso presencia nos nuesos estudios facenfaen que tea involuntariamente dientru de la HestoriaHistoria.
 
==Outros Otros nomes ==
Tamién recibe la designación de '''Prehistoria reciente'''.
 
== Referencies ==
{{control d'autoridaes}}
{{llistaref}}
 
{{control d'autoridaes}}
[[categoríaCategoría:Historia]]
[[categoríaCategoría:Prehistoria]]