Diferencies ente revisiones de «Guerra de Corea»

Contenido eliminado Contenido añadido
m iguo testu: Técnicamente => Téunicamente
m iguo testu: llínia => llinia
Llinia 6:
Soldaos norcoreanos del [[Exércitu Popular de Corea]] cruciaron la frontera el 25 de xunu de 1950, avanzando pel territoriu surcoreanu. El [[Conseyu de Seguridá de les Naciones Xuníes]] denunció esti movimientu como una invasión, y autorizó la formación del Comandu de les Naciones Xuníes en Corea y l'unviu de soldaos pa repeler la invasión. Estes decisiones foron tomaes ensin participación de la Xunión Soviética y la República Popular China, que sofitaben a Corea del Norte. Ventiún países aportaron soldaos pal exércitu de les Naciones Xuníes, magar que'l 90% de los soldaos aportolos Estaos Xuníos.
 
A los dos meses d'entamada la guerra l'[[Exércitu de la República de Corea|Exércitu de Corea del Sur]] y les fuerces estauxunidenses tresportaes de forma urxente a Corea taben a piques de ser derrotaos, y retiráronse a una pequeña zona asitiada tres d'una llíniallinia defensiva, conocida como Perímetru de Pusan. En setiembre de 1950 les tropes de la ONX llanzaron una contraofensiva anfibia en [[Incheon]], dexando aisllaos en territoriu surcoreanu a munchos soldaos norcoreanos; los que consiguieron escapar al embolsamientu y la captura foron forciaos a retroceder hacia'l norte. Les fuerces de la ONX invadieron Corea del Norte n'ochobre, avanzando rápidamente hacia'l [[ríu Yalu]], llende de China y Corea del Norte. En rempuesta al avance soldaos chinos del Exércitu Popular de Voluntarios cruciaron el Yalu y entraron en guerra. Este movimientu sospresivu de China forció una retirada de la coalición multinacional. Los soldaos chinos entraron en Corea del Sur pa finales d'avientu.
 
Nos siguientes meses [[Seúl]] foi capturada cuatro veces, y finalmente les tropes comunistes foron forciaes a retirase hasta'l paralelu 38, la frontera d'anantes de la guerra. El frente estabilizose, y los dos caberos años de guerra convirtiéronse nuna guerra de desgaste. L'escenariu principal foi l'aéreu: Corea del Norte sufrió les consecuencies d'una campaña de bombardeos masivos, y hebo combates aéreos, los primeros ente caces a reacción, ente aviones de los dos bandos, nos que participaron, de forma encubierta, pilotos militares soviéticos.