Diferencies ente revisiones de «Imperiu alemán»

Contenido eliminado Contenido añadido
m iguo testu: kilómetros => quilómetros
m iguo testu: Los dos terceres partes => Les dos terceres partes
Llinia 29:
La llexislación tamién riquía l'aprobación del [[Conseyu Federal (Alemaña)|Bundesrat]], el Conseyu federal de diputaos de los Estaos del Reich. El poder executivo moraba nel emperador, o [[Káiser]] (pol caudiellu romanu César). Al emperador diéronse-y amplios poderes pola Constitución. El canciller yera'l comandante en xefe supremu de les fuercies armaes y l'árbitru final de les rellaciones internacionales. Oficialmente, el canciller yera un gabinete d'un solu home y yera responsable de la marcha de práuticamente tolos asuntos del Estáu, como la burocracia d'altos funcionarios al cargu de les finances, la guerra, les rellaciones internacionales, etc.; paecer al [[Presidente del Conseyu de Ministros]]. El [[Reichstag (parllamentu alemán)|Reichstag]] tenía'l poder d'aprobar, modificar o refugar proyeutos de llei y d'empecipiar una llexislación.
 
Anque [[de iure]] tolos Estaos teníen el mesmu poder executivu, práuticamente l'Imperiu taba apoderáu pol Estáu más grande y poderosu, [[Prusia]]. Estender pol norte y tenía losles dos terceres partes de la superficie del Reich y los trés quintes partes de la so población. La corona imperial yera hereditaria de la [[Dinastía de los Hohenzollern]], la casa reinante de Prusia. Cola esceición de los años [[1872]]-[[1873]] y [[1892]]-[[1894]], el canciller foi siempres coles mesmes el primer ministru de Prusia. Con 17 votos de los 58 nel Bundesrat, [[Berlín]] namái precisaba unos cuantos votos de los Estaos pequeños pa exercer un control efeutivu.
 
Los otros Estaos caltuvieron los sos propios gobiernos, pero llindáronse namái a los aspeutos de la soberanía. Por casu, los sellos postales emitíos pol Imperiu nel so conxuntu, al igual que la moneda, yeren al traviés d'una marca. Les pieces de valor cimeru yeren emitíes polos Estaos, pero yeren práuticamente monedes conmemorativas y teníen una circulación llindada.